Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rośnie moda na cydr

Po wprowadzeniu rosyjskiego embarga na polskie jabłka cydr stał się modny wśród konsumentów. Oprócz dużych graczy do jego produkcji biorą się także zakłady rzemieślnicze - informuje "Gazeta Wyborcza".
Reklama

Mimo że z roku na rok w naszym kraju pije się coraz więcej cydru, to jego smak dotychczas poznało tylko 20 proc. Polaków, a sprzedaż tego trunku to zaledwie 0,5 proc. rynku piwa w Polsce.

Jednak w ciągu czterech lat sprzedaż może wzrosnąć nawet kilkukrotnie - do 60-80 mln litrów. Inne szacunki mówią, że do 2025 roku rynek cydru będzie wart miliard zł rocznie.

Po wprowadzeniu w 2014 roku przez Rosję embarga na polskie jabłka, jednym ze sposobów na pozbycie się zapasów byłą sprzedaż owoców przetwórniom na cydr.

Cydr podobnie jak piwo coraz chętniej produkowany jest w małych rzemieślniczych zakładach. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum