PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Rośnie popyt na mniejsze opakowania produktów spożywczych

Autor: Puls Biznesu 18 kwietnia 2018 09:24

Coca-cola w puszcze o pojemności 150 ml obok klasycznej 330 mln, mała Nutella w 50-gramowym słoiku oprócz klasycznej pojemności. To przykłady mody na coraz mniejsze porcje produktu — informuje Puls Biznesu za agencją prasową DPA.

Popyt na mniejsze opakowania rośnie. Konsumenci są coraz bardziej mobilni, konsumują w biegu, zwracają uwagę na ilość spożywanego cukru i kalorii, zmniejsza się też rozmiar gospodarstw domowych. To wszystko nakręca zapotrzebowanie na poręczne, małe porcje żywności. To obserwacje nie tylko z rynku niemieckiego. Polacy chcą tego samego.

Na mniejszych opakowaniach zyskują m.in producenci wody, soków i alkoholu. Jak mówi Pulsowi Biznesu Joanna Grzywacz, analityczka Nielsen Polska, sprzedaż wartościowa wody butelkowanej o pojemności poniżej 1 litra wykazała dwucyfrowe tempo wzrostu w okresie skumulowanych 12 miesięcy w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Podobnie sprawa miała się z wódką: w 2017 r. do wzrostu całej kategorii w największym stopniu przyczyniła się pojemność 0,1 l, która z roku na rok zyskuje udział w rynku. Wśród podstawowych pojemności ta ostatnia rosła w tempie 13,8 proc.

Więcej w Pulsie Biznesu

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Eva 2018-04-20 16:40:04

    Fajny artykuł, natomiast czytałam też o tym, jak bardzo ważny okazują się design opakowania produktów na blogu agencji freebee

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7623
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.