Rośnie rynek serów premium
Rynek serów premium rozwija się znacznie lepiej niż cały segment serów. Jest przy tym bardziej stabilny. Mimo to, jest rynkiem niedojrzałym i graczy czeka jeszcze wiele pracy.
Od kilkunastu lat, na dojrzałych europejskich rynkach, a od kilku również w Polsce, następuje proces tzw. "premiumizacji" czyli wzrost zainteresowania konsumentów produktami lepszej jakości. Z ogólnych danych rynkowych dotyczących serów żółtych możemy wyczytać, że segment serów premium stanowi ok. 3 proc. i na przestrzeni ostatnich kilku lat stale się umacnia. O potencjale rozwoju tej kategorii, świadczy, iż w krajach zamożnych udział żywności typu premium wynosi nawet 5-10 proc. w całym rynku. W odróżnieniu od innych kategorii nabiałowych, rynek serów premium odznacza się stabilnością i odpornością na cykle koniunkturalne. - Na rynku serów, na którym kolejne mody przemijają, umacnia się segment serów premium, odpornych na rynkowe zawirowania - twierdzi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.
Zdaniem Pawła Gacy, wiceprezesa Spółdzielczej Mleczarni Spomlek, rynek serów premium jest jeszcze rynkiem niedojrzałym. - Mamy bogatą ofertę serów z zagranicy i bardzo wąską linię produktów polskich. Świadomość tych serów oraz szerokość oferty jest dziś w dużej mierze zasługą dyskontów, które widzą w serach premium przyszłość. Jesteśmy jedynym polskim producentem, który takiej jakości sery oferuje w tak szerokiej gamie i skali. Chcemy jednak się rozwijać, dlatego poza rynkiem detalicznym rozpoczęliśmy pracę tam, gdzie konsument wydaje równie dużo pieniędzy na jedzenie – mówi Paweł Gaca.
Przeczytaj także:
Więcej na portalspozywczy.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 13:21 Grupa Żywiec w 2020 roku odebrała z barów i gastronomii piwa o wartości 6 mln zł
- 13:14 bi1 w marcu otworzy hipermarket w Ełku, sieć stawia na ekologiczny asortyment
- 12:57 DB Schenker uruchomił operacje w nowym terminalu na Podkarpaciu
- 12:51 Maxi Zoo: Polacy wydali na zwierzęta ponad miliard euro
- 12:30 Rzecznik MZ: im maseczka ma więcej warstw, tym lepiej chroni
- 12:20 Podatek handlowy: 100 mln zł wpłynie do kasy państwa w lutym
- 12:12 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 12:11 PKO BP: pandemia nadal wyraźnie kształtuje wyniki gospodarki
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Rossmann otworzył 1500. drogerię. Sieć zainwestowała dotychczas 1,16 mld zł
-
Hebe wchodzi do Bełchatowa
-
Pracownicy handlu będą musieli nosić maski typu FFP2 i FFP3?
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.