Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rośnie udział dyskontów w brytyjskim rynku

W świetle wyników najnowszych badań Kantar Worldpanel, w ciągu 12 tygodni do 16 sierpnia, udział Aldiego wyniósł 5,6 proc., a Lidla wzrósł do rekordowych 4,1 proc. Jednocześnie wzrost sprzedaży obu sieci w badanym okresie wyniósł odpowiednio 18 oraz 12,8 proc.
Reklama

W analizowanym kwartale sprzedaż na brytyjskim rynku wzrosła o 0,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Pomimo przyspieszenia gospodarki Wielkiej Brytanii ceny artykułów kolejny raz okazały się niższe niż przed rokiem - tym razem o 1,7 proc. 

Asda odzyskała drugą pozycję wśród sieci handlowych z 16,6 proc. udziałem w rynku, i to pomimo 2,5 proc. spadku sprzedaży. 

Trzecie miejsce zajmuje Sainsbury, którego udział w rynku w ujęciu rocznym spadł o 0,1 proc. i wyniósł 16,3  proc. Co ciekawe, Sainsbury jest jedyną siecią handlową z tzw. "wielkiej czwórki", która niewielki wzrost sprzedaży - o 0,1 proc.

Więcej portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum