PARTNER PORTALU

Rośnie wartość paragonu w sklepach Top Market

Autor: EK 25 maja 2021 10:57

W pandemii produkty impulsowe odnotowały wysokie spadki. Wzrosła z kolei sprzedaż produktów suchych oraz ekologicznych. Na znaczeniu zyskują również marki własne, które dziś posiadają około 20% udziału w rynku FMCG, a wartość ich sprzedaży może wkrótce przekroczyć 40 miliardów złotych.


W maj 2020 roku średnia wartość paragonu w sklepach Top Market (PGS) wynosiła 42,50 zł. Tymczasem po roku – wiosną 2021 - wynosił 49.40 zł. Do głosu doszły głównie tzw. produkty zdrowe. Były to zarówno warzywa i owoce, jak i soki wzbogacane witaminami oraz produkty z kategorii Bio/Eko, które wzrosły o ponad 21%. Powoli powraca zainteresowanie produktami impulsowymi, oferowanymi przy kasach i lodami. Wzrosła również sprzedaż alkoholi, w szczególności piw.

Zdaniem ekspertów jeszcze przez długi czas żywność paczkowana będzie sprzedawać się lepiej, niż świeża podawana z lad chłodniczych.

W ostatnim roku wzmocniła się pozycja tzw. private labels. Wśród najpopularniejszych kategorii marek własnych były oczywiście produkty suche (w tym mąka, makarony, kasze czy ryże), które odnotowały w ostatnich miesiącach dwucyfrowe wzrosty. Niewykluczone, że to właśnie ta kategoria w okresie niedoboru towarów zachęciła klientów do zwrócenia się ku markom sieci handlowych.

Obecnie w swojej ofercie sklepy Top Market posiadają przeszło 400 indeksów tzw. private labels, które w najbliższym półroczu mają być rozszerzone o kolejne 100 produktów.

- To dobry czas do rozwoju marek własnych – dodaje Michał Sadecki, prezes PGS. - Współcześni klienci stali się smart shopperami – wiedzą, za co płacą, nie kupują na zapas. Mniej jest zakupów impulsowych, teraz dominują racjonalne zakupy z listą produktów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9170
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,98

  • Śr

    5,52

  • Min

    3,20

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.