Rośnie wskaźnik koniunktury w handlu.13, 5 proc. w górę w czasie jednego kwartału
Koniunktura w handlu w I kwartale 2014 roku w stosunku do IV kwartału 2013 roku uległa znaczącej poprawie. W ciągu kwartału wartość wskaźnika koniunktury zwiększyła o 13,5 punktu i obecnie wynosi 9,0 punktu. Wskaźnik koniunktury w I kwartale 2014 roku jest również istotnie wyższy w porównaniu do wartości sprzed roku (wyniosła ona bowiem -9,8) oraz wyższy do średniej dla tego okresu dla ostatnich dziesięciu lat (wynosi ona 4,2 punktu) - podał IRG SGH.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Pomimo dodatniego ogólnego wskaźnika koniunktury, ogólna sytuacja przedsiębiorstw handlowych została przez nie oceniona jako średnia - saldo odpowiedzi na to pytanie wyniosło -1,5 punktów. Na aktualne saldo złożył się następujący rozkład odpowiedzi: 21,7 proc. badanych przedsiębiorstw uznało ogólną kondycję swojego przedsiębiorstwa za dobrą, 55,1 proc. ankietowanych za średnią, natomiast 23,2 proc. za słabą.
W I kwartale w najlepszej sytuacji były przedsiębiorstwa handlowe działające w następujących branżach: wyrobów farmaceutycznych, medycznych, kosmetyków i artykułów toaletowych; artykułów i sprzętu gospodarstwa domowego oraz RTV; obuwia i wyrobów skórzanych, paliw oraz chemikaliów przemysłowych. Podobnie jak w poprzednim kwartale, możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczały następujące czynniki: konkurencja, niedostateczny popyt oraz koszty zatrudnienia pracowników.
W I kwartale w najlepszej sytuacji były przedsiębiorstwa handlowe działające w następujących branżach: wyrobów farmaceutycznych, medycznych, kosmetyków i artykułów toaletowych; artykułów i sprzętu gospodarstwa domowego oraz RTV; obuwia i wyrobów skórzanych, paliw oraz chemikaliów przemysłowych. Podobnie jak w poprzednim kwartale, możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczały następujące czynniki: konkurencja, niedostateczny popyt oraz koszty zatrudnienia pracowników.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama