Rośnie zysk Carrefoura, w Polsce sprzedaż spada

Sprzedaż z wyłączeniem VAT we Francji wyniosła 35,4 mld euro, co oznacza wzrost o 0,3 proc. Inne europejskie kraje (Hiszpania, Włochy, Belgia, Polska i Rumunia) zanotowały sprzedaż na poziomie 19,2 mld euro (spadek o 2,9 proc.). Łączna sprzedaż w całej Europie to 54,6 mld euro, co oznacza spadek o 0,8 proc.
We Francji Carrefour poprawił sprzedaż we wszystkich formatach sklepów (0,7 proc. w hipermarketach; 0,6 proc. w supermarketach oraz o 4 proc. w iinnych formatach, włączając w to sklepy convenience). W każdym z nich sprzdaż wzrosła również w ujęciu LfL.
Poprawa sprzedaży to efekt m.in. takich działań jak: lepsze postrzeganie cen w super- i hipermarketach oraz zwiększenie frekwencji i liczby transakcji w obiektach handlowych.
W ramach wieloletniego progamu modernizacji obiektów, w minionym roku Carrefour wyremontowal we Francji 49 hipermarketów i 83 supermarkety. Grupa zainwestowała także w przebudowę łańcucha dostaw, trwają prace nad racjonalizacją systemów IT.
Zysk operacyjny wyniósł we Francji 1,2 mld euro. Marża operacyjna ukształtowała się na poziomie 3,4 proc. Wzrost można przypisać m.in. poprawie marży brutto oraz dobrej kontroli kosztów operacyjnych.
W innych krajach europejskich nastąpił organiczny wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku, zwłaszcza w Hiszpanii. Rynek włoski Grupa określiła jako trudny.
W ciągu roku marża brutto wzrosła. Zysk operacyjny wyniósł 388 mln euro.
Rentowność Carrefoura w innych krajach europejskich poprawiła się w drugiej połowie wraz ze wzrostem marży operacyjnej o 10 punktów bazowych do poziomu 3,5 proc. sprzedaży, wykazując skuteczność modelu operacyjnego Grupy.