Rossmann, Pepco i Dealz najemcami Genesis Property. Szykują się parki handlowe w 8 miastach

Juliusz Wawrzyniak, prezes firmy Genesis Property mówi: W przypadku dużych ośrodków miejskich widzimy konieczność dogęszczenia sieci obiektów handlowych w określonych lokalizacjach. Na wielu podmiejskich obszarach brakuje nowoczesnego handlu, co zmusza mieszkańców do czasochłonnych podróży.

Czytaj więcej
W Pionkach buduje się park handlowy

Czytaj więcej
W Olkuszu powstaje park handlowy N-Park
Ekspansja inwestycyjna: sprzedaż i nabycie projektów parków handlowych w Polsce
Firma aktywnie poszukuje możliwości inwestycyjnych na wielu polskich lokalnych rynkach. W ostatnich tygodniach spółka sprzedała projekt parku handlowego w Gostyniu o powierzchni 9 000 mkw. (nabywcą jest Napollo Retail Development), czy też kupiła od Gallop Properties projekt parku handlowego w Rogoźnie o powierzchni wynajmowalnej 1 800 mkw.
“Polski rynek handlowy przechodzi strukturalne zmiany. Tempo tych zmian znacząco przyspieszyło po pandemii, w trakcie której mniejsze obiekty handlowe o przyjaznej architekturze udowodniły konsumentom swoją przydatność. Obecna ewolucja jest kontynuacją zmian zapoczątkowanych przez wzrost popularności mniejszych obiektów handlowych. Również rynki największych polskich miast, które w niektórych przypadkach są wręcz przesycone wielkopowierzchniowymi galeriami handlowymi, przyjmują kolejne handlowe koncepty o ile mają one do zaoferowania konkretną wartość dodaną i stanowią na przykład część miastotwórczych inwestycji mixed-use” - podkreśla Juliusz Wawrzyniak.
Według danych Cushman & Wakefield 70% wolumenu powierzchni handlowych oddanych do użytku w 2022 roku powstało w formie parków handlowych (w 2022 roku oddano do użytku w sumie 400 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej).