Rossmann w liczbach: ponad 8 mld zł obrotów i prawie 30 proc. udział w rynku

Rossmann SDP Sp. z o.o. jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Od 2015 roku firma oferuje swoje produkty również w sieci w Drogerii Internetowej Rossmann. Do dzisiaj główna siedziba firmy znajduje się w Łodzi. Również tutaj znajduje się największe centrum logistyczne, którego rozbudowa rozpoczęła się w 2016 r. Spółka zwiększa jego powierzchnię o 5 tys. mkw. Nowo budowana powierzchnia to zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania, tzw. HRL. Magazyn HRL jest magazynem automatycznym, w którym przestrzenna konstrukcja regałów jest jednocześnie konstrukcją główną budynku (mocuje się do niej elementy ściany i dachu, dzięki temu powstaje budynek). Towar przechowywany jest na paletach, a transport palet do regału i z regału odbywa się automatycznie. Dzięki tej rozbudowie Rossmann zwiększy możliwości magazynowe o 36 500 palet. Pozostałe dwa magazyny znajdują się w Grudziądzu i w Pyskowicach, obsługując odpowiednio północną i południową część Polski.
Rossmann SDP Sp. z o.o. należy do grupy kapitałowo-zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH oraz A.S. Watson.
Sieć oferuje klientom oferujemy szeroki wybór produktów: od artykułów do pielęgnacji ciała, włosów, twarzy, poprzez kosmetyki dla dzieci, karmę dla zwierząt czy produkty tzw. chemii domowej. Z 16.000 produktów dostępnych w drogeriach, ok. 2.000 stanowią marki własne. Wśród nich m.in. produkty odpowiednie dla dzieci i niemowląt (Babydream, Babydream bio, Isana Young), wegan i dbających o zdrowe odżywianie (Alterra, enerBio, GenussPlus), zwierząt(Winston) i najbardziej popularna linia kosmetyków dla całej rodziny – Isana. Firma ma 35 marek własnych a rocznie wprowadza 5 tys. nowości. Większość produktów marek własnych produkowanych jest na zlecenie spółki Rossmann w Niemczech (produkcja odbywa się zgodnie z przepisami prawa UE, a także wewnętrznymi politykami i procedurami).
W 2015 r. firma rozpoczęła wdrażanie instrukcji dotyczącej wprowadzania ekologicznych produktów spożywczych do sklepów. Instrukcja reguluje sposób postępowania z ekologicznymi produktami
spożywczymi na etapie: etykietowania, transportu do magazynu, przyjęcia do magazynu, magazynowania, transportu do sklepów, a także sprzedaży ww. produktów, w tym w sklepie internetowym.