Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rosyjski dyskont Mere jednak wchodzi do Polski! Pierwszy sklep w Częstochowie

Jak ustalił portal dlahandlu.pl dyskonty Mere jednak będą rozwijały sieć w Polsce. Pierwsza placówka zostanie otwarta już w lipcu w Częstochowie przy ul. 1 Maja. To format tzw. „twardego dyskontu”, który sprzedaje prosto z palet.
Reklama

Firma w kwietniu poszukiwała kierowników do pracy w 1. sklepie w Polsce. Sieć oferuje umowę o pracę oraz możliwość awansu wraz z rozwojem sieci sklepów.

W lutym br. firma na pracuj.pl publikowała ogłoszenie o zatrudnieniu specjalisty ds. zakupów do centrali firmy w Krakowie. W ogłoszeniu znalazło się stwierdzenie "obecnie rozpoczynamy działalność operacyjną w Polsce pod szyldem MERE".

 

Pod koniec lipca 2018 roku informowaliśmy, podając za zagranicznymi mediami, że rosyjski detalista Svetofor (należący do Torgservis) wejdzie na rynek Europy Środkowej, w tym do Polski, z marką Mere. W naszym kraju sieć miała uruchomić 105 sklepów, z czego osiem jeszcze w ubiegłym roku.

1 maja 2017 roku w KRS została zarejestrowana spółka Torgservis PL z siedzibą w Krakowie, która w marcu 2019 roku zwiększyła swój kapitał zakładowy z do 270 tys. zł do 1 125 tys. zł. Wspólnikami są Andrey SHNAYDER i Sergey SHNAYDER.

Założona w 2009 r. sieć ma około 800 sklepów w Rosji, na Białorusi, w Kazachstanie i w Chinach. Tutaj sieć działa pod logo Svetofor.

Pod koniec stycznia 2019 roku pierwszy sklep Mere pojawił się w Niemczech, na obrzeżach Lipska. Sukces marketu przerósł wszelkie oczekiwania. Jak informuje portal Deutsche Welle, niecały tydzień po otwarciu, sklep musiał zostać zamknięty na dwa dni, ponieważ cała linia zapasów została wyprzedana. Spółka działa tam pod nazwą TS Markt.

Według informacji ze strony internetowej Mere, oczekiwania Svetofora wobec ewentualnych dostawców są bardzo wymagające: cena towaru z uwzględnieniem kosztu dostawy do sklepu powinna być 20-30% niższa niż w konkurencyjnych sklepach. Spółka sugerowała, że można to osiągnąć przez redukcję kosztów opakowania. - Nie potrzebujemy kolorowych rzucających się w oczy opakowań. Wobec powszechnie znanych marek z renomą ta różnica powinna wynosić 50% - informuje spółka.

Dostawca powinien zabezpieczyć możliwość zwrotu 100% nie sprzedanych towarów. Firma podkreśla także, że oczekuje wyłącznie oferty towarów klasy ekonomicznej i średniej, nie bierze pod uwagę produktów luksusowych oraz towarów szybko psujących się.

Firma poszukiwała także lokali o specyficznych cechach: miały one znajdować się w dużych i średnich miastach lub w ich bezpośredniej bliskości, w pobliżu dróg o dużym natężeniu ruchu i podobnych, posiadających parking dla co najmniej 30-40 samochodów oraz powierzchnię оd 800 do 1 200 mkw., a także spełniających wymagania w zakresie licencji na handel alkoholem.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (8)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum