Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rotacja artykułami sezonowymi i akcjami tematycznymi to szansa dla tradycyjnych sklepów

Giganci e-handlu jak Amazon czy Alibaba inwestują w tradycyjny handel stacjonarny, a obroty w dyskontach obejmujące asortymenty non food stale rosną. Jednocześnie popyt na kosztowne produkty konsumpcyjne wędruje coraz częściej do Internetu i zostaje „obsłużony” przez garstkę największych portali - uważa Ingo Schloo, prezes zentrada network.
Reklama

„Aktywna polityka asortymentowa“ – tak brzmi tajemnica na sukces i wzrosty sprzedaży, dzięki której teoretycznie nawet najmniejsze niezależne podmioty handlowe mogą nadal zyskiwać. Orientacja skierowana nie na produkt, a na klienta to kluczowe hasło wzywające do porzucenia konceptu tradycyjnego handlu branżowego. Handel tradycyjny żyje dzisiaj dzięki frekwencji lokalnych klientów i musi ją jak najlepiej wykorzystać. Szeroki asortyment, in-outy, szybko rotujące produkty sezonowe oraz towar na akcje tematyczne to wszystko zwiększa prawdopodobieństwo zakupu i wzrostu obrotu. W szczególności niskocenowe produkty są najczęściej kupowane w tradycyjnym handlu offline. Handel spożywczy rozbudowuje obszary non food, z drugiej strony dyskonty non-food zwiększają obroty, podbijają centra miast i myślą asortymencie spożywczym. Poza ostatnimi bastionami w postaci wyspecjalizowanych sklepów branżowych dla klienta przekraczającego progi placówki handlowej nie ma już granic w oferowanym towarze.

Właściwie „masa” małych niezależnych sklepów ma nawet przewagę, ponieważ często pojedyncze małe sklepy usytuowane są w najchodliwszych miejscach, a znajomość struktury i potrzeb klientów przewyższa możliwości oddziaływania koncernów w lokalnych społecznościach. W zależności od asortymentu bazowego uzupełnienie o takie produkty, jak tanie AGD, upominki, dekoracje, narzędzia, zabawki, art. szkolne oraz art. drogeryjne pozwala na uzyskanie dodatkowego dochodu w tradycyjnym handlu stacjonarnym. Również sklepy odzieżowe aranżują Lifestyle & Beauty z odpowiednio rozszerzonymi półkami. Zentrada przekonuje do skorzystania z  400.000 produktów od ponad 500 europejskich dostawców. Zamówienia mogą być składane elektronicznie z krótkim terminem dostawy oraz w małych jednostkach logistycznych. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum