PARTNER PORTALU

Rozrywka w czasach zarazy - ile na nią wydajemy?

Autor: MW, dlahandlu.pl 17 czerwca 2021 14:54

Jak pokazały wyniki sondy "Covidowe rozrywki Polaków”, zrealizowanej przez serwis Prezentmarzeń, co drugi respondent uważa, że nie wydajemy w pandemii wcale mniej na rozrywkę miesięcznie, tylko zamieniliśmy ją na wersję online. Według 55 proc. zapytanych Polaków średnio przeznaczamy na ten cel od 100 do 200 zł miesięcznie, zdaniem 21 proc. powyżej 300 zł. W opinii 23 proc. tylko do 50 zł, bo musimy obecnie oszczędzać.

Co drugi Polak zapytany przez serwis Prezentmarzeń uważa, że wydatki na rozrywkę są takie same jak przed pandemią, zmieniła się tylko ich forma. Odmiennego zdania jest 33% respondentów, którzy twierdzą, że ze względu na spędzanie dużej ilości czasu w domu, wydajemy na rozrywkę mniej. Z kolei 16% sądzi, że przeznaczamy obecnie na ten cel więcej środków, gdyż musimy dostarczyć sobie ciekawych pomysłów na spędzania czasu wolnego.

Oszczędzamy na rozrywce

Odpowiedzi respondentów sondy pokazały, że jest duża różnica w podejściu do wydatków na rozrywkę. Do 50 zł miesięcznie wydaje 23% ankietowanych argumentując, że musi aktualnie oszczędzać. Od 100 do 200 zł miesięcznie przeznacza na przyjemności związane z czasem wolnym, aż 55% respondentów. Powyżej 300 zł 21% zapytanych, którzy uważają, że koronawirus minie i starają się żyć normalnie, nie ograniczając wydatków. Tylko 1% respondentów przyznaje, że wydaje w pandemii powyżej 500 zł miesięcznie na rozrywki i nie zamierza z tego rezygnować.

W tym trudnym czasie rozrywka pozwala nam oderwać się od przygnębiającej rzeczywistości (18%), zrelaksować się i wyciszyć (31%) oraz przede wszystkim poprawić humor (32%). Najczęściej korzystamy z rozrywek relaksujących (34%), kulinarnych (31%) oraz kreatywnych (25%). Najbardziej popularne stały się ćwiczenia z instruktorami online (21%), kultura online (19%), e-booki i audiobooki (18%), gry komputerowe (18%), gry planszowe (12%) oraz warsztaty online (12%).

Z perspektywy 12 miesięcy, pandemia dla 36% ankietowanych była wyzwaniem w obszarze organizacji czasu wolnego. Co trzeci z nas pod wpływem nowej rzeczywistości odczuł większą potrzebę zagospodarowania wolnych chwil, a 22% przyznało, że w ogóle przestało planować czas wolny.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9526
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    17,99

  • Śr

    11,62

  • Min

    6,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.