Rozwiązania ekologiczne magazynach w Polsce. Jak wypadamy w porównaniu z innymi krajami?

Rozwiązania ekologiczne magazynach w Polsce. Jak wypadamy w porównaniu z innymi krajami?
Podniesienie wartości budynku, lepszy wizerunek czy prawdziwa troska o środowisko – jak zmieniają się motywacje deweloperów i najemców ekologicznych magazynów?
Ryszard Gwóźdź, Senior Technical Manager w Cushman & Wakefield: Motywacje najemców i deweloperów częściowo się pokrywają, ale istnieją obszary, w których są one różne. Na motywację deweloperów mają wpływ zarówno potencjalni nabywcy nieruchomości, czyli fundusze inwestycyjne, jak i najemcy, którzy mają określone oczekiwania względem obiektu. W przypadku najemców, główną motywacją do stosowania rozwiązań ekologicznych są wymogi korporacyjne (70 proc.) i oszczędności (20 proc.). Jednak przewidujemy, że w niedługim czasie – ze względu na rosnącą świadomość i wymuszaną przez rynek konieczność ograniczania śladu węglowego – będą coraz bardziej zainteresowani obecnością w budynkach o niższym jego poziomie. Wynika to z faktu, że firmy działające w globalnym środowisku biznesowym, współpracując ze swoimi międzynarodowymi kontrahentami, zaczynają być obligowane do obliczania śladu węglowego dla swoich usług bądź produktów.
Przeczytaj także:
W niedługim czasie – ze względu na rosnącą świadomość i wymuszaną przez rynek konieczność ograniczania śladu węglowego – najemcy będą coraz bardziej zainteresowani obecnością w budynkach o niższym jego poziomie - przewiduje Ryszard Gwóźdź, Senior Technical Manager w Cushman & Wakefield.
W Polsce też?
Tak, już teraz część polskich firm spotyka się z pytaniami o ślad węglowy w trakcie przetargów na wykonywanie różnych usług (np. logistycznych) lub dostarczanie produktów. Powoduje to konieczność obliczenia wartości śladu węglowego dla konkretnego produktu lub usługi. Zaczyna być również widoczna tendencja pokazująca, że wartość śladu węglowego produktu lub usługi jest istotniejsza niż cena, za jaką mogą nabyć wyrób. Dodatkowym impulsem dla firm produkcyjnych jest możliwość raportowania wielkości swojego śladu węglowego do Carbon Disclosure Project, międzynarodowej organizacji not-for-profit, która stworzyła światowy system dla firm i miast, umożliwiający im obliczanie, ujawnianie, zarządzanie oraz dzielenie się informacją dotyczącą działań na rzecz ochrony środowiska. Dlatego najemcy będą chcieli lokować się w budynkach o niższym śladzie węglowym, co wymusi na deweloperach konieczność dostarczania budynków z odpowiednimi rozwiązaniami ekologicznymi i stanie się jednym z elementów przewagi konkurencyjnej danego dewelopera.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 18:00 Dzięki Inspekcji Pracy pracownicy odzyskali ponad 3,5 mln złotych
- 11:28 Mocno zdrożała kukurydza. W najbliższym czasie nie stanieje
- Sb 14:43 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 09:14 Marczuk: średnie umorzenie subwencji z Tarczy PFR 1.0 wyniesie 65 -70 proc.
- Sb 07:28 Prezes NBP: wysoki procent obrotu musi dokonywać się w gotówce
- Pt 19:58 Sanepid musiał odstąpić od kontroli resturacji działającej mimo zakazu
- Pt 17:15 Sanepid: od stycznia 6 kar na przedsiębiorców o łącznej wartości 115 tys. zł
- Pt 16:07 Pomorze idzie śladem Warmii i Mazur - nowe obostrzenia
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
-
Castorama zamiast Tesco w Rudzie Śląskiej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
23,40
-
Śr
16,84
-
Min
12,58
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.