Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rozwiązania IT pozwalają Pepco myśleć o podwojeniu liczby sklepów

42 proc. małych firm handlowych wprowadza rozwiązania IT, aby sprostać nasilającej się ekspansji dużych firm, które nie tylko umiejętnie wykorzystują efekt skali, ale też potrafią zoptymalizować swoje procesy biznesowe właśnie dzięki rozwiązaniom IT.
Reklama

Kiedy przed wybuchem kryzysu na światowych rynkach finansowych w 2008 r. popyt na dobra konsumpcyjne utrzymywał się na relatywnie wysokim poziomie, najprostszym sposobem w walce z konkurencją było podniesienie marży, otwarcie nowych sklepów i uruchomienie handlu przez internet.

I choć dzisiaj inicjatywom tym średni detaliści dalej przypisują najwyższy priorytet (podniesienie marży - 24 proc., otwarcie nowego sklepu - 23 proc., e-handel - 16 proc.,), to jednocześnie przyznają, że bardzo poważnym lub poważnym zagrożeniem dla maksymalizacji zysków są m.in. nienajlepsze perspektywy gospodarcze (40 proc..), a także konkurencja ze strony detalistów działających wyłącznie w internecie (36 proc.).

Z identycznymi zagrożeniami mierzą się także duże, globalne firmy, ale w zderzeniu z nimi często wychodzą zwycięsko dzięki efektywniejszemu planowaniu i zarządzaniu dostępnymi zasobami. Modelowym przykładem jest Pepco - jedna z największych sieci sklepów dyskonotowych, która rozpoczęła działalność w Polsce w 2000 r.

Dzisiaj Pepco tworzy ponad 220 sklepów, które nie tylko generują przychody na stabilnym poziomie, ale też skuteczniej kontrolują swoje koszty po wdrożeniu przez firmę Columbus systemu informatycznego Microsoft Dynamics Ax. Wdrożony system wspomaga zarządzanie m.in. finansami, środkami trwałymi, planowanie zakupów i monitoring dostaw - na tyle skutecznie, że sieć planuje podwojenie liczby swoich sklepów w Polsce w ciągu kilku najbliższych lat.
 
Jak wynika z badań Forrester Consulting do skutecznego konkurowania, potrzeba m.in. efektywniejeszego zarządzania promocjami (tak przyznaje 62 proc. detalistów średniej wielkości), lepszego planowania cen (61 proc.), zwiększenia lojalności klientów (44 proc.), lepszego prognozowania i uzupełniania zapasów (53 proc.), lepszego planowania asortymentu (50 proc.), ulepszonego zarządzania łańcuchem dostaw (48 proc.) i zarządzania popytem (48 proc.), a także poprawy procesu informacyjnego o zapasach na magazynie.

- W każdym z tych obszarów dobrze wdrożone rozwiązanie IT może przynieść firmie zarówno większy komfort pracy, jak i większe oszczędności, które wcześniej trudno było zlokalizować w wolumenie pozornie nie powiązanych ze sobą danych - informuje przedstawiciel Columbus.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.