PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Rozwój Stokrotek przyspieszy do 40-50 otwarć rocznie

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2010 12:56

Rozwój Stokrotek przyspieszy do 40-50 otwarć rocznie

Zgodnie z zapowiedziami prezesa zarządu Emepria Holding, w ramach nowej strategii, firma będzie otwierać 40-50 sklepów Stokrotka rocznie, poczynając od 2011 roku. Na ten rok została utrzymana prognoza 20-25 otwarć. Oznacza to dwukrotne przyspieszenie rozwoju sieci.

Firma chce, aby dywizja supermarketów Stokrotka, wydzielona w ramach nowej strategii grupy, stała się liderem rynku w swojej kategorii. Firma uważa, że dzięki wydzieleniu dywizji w ramach grupy, łatwiejsze będą też rozmowy o fuzjach i przejęciach innych sieci supermarketów.
Obecnie zdaniem Michała Kowalczewskiego, prezesa zarządu Mercurius DM, wartość dywizji supermarketów Stokrotka/Delima można szacować na 800-900 mln zł. Firma planuje wprowadzić spółkę na giełdę w II kwartale 2013 roku. W ramach nowego podziału, nieruchomości, w których działają Stokrotki nie będą należały do tej spółki, lecz do funduszu nieruchomości. Spółka Srokrotka będzie najemcą tych nieruchomości.


W ramach nowej strategii firma zdecydowała się na wydzielenie trzech niezależnych dywizji biznesowych: dystrybucji - Tradis, supermarketów pod marką Stokrotka/Delima i nieruchomości FIZ Nieruchomości FMCG. Dzięki większej przejrzystości struktury możliwe będzie lepsze oszacowanie wartości spółki, która zdaniem zarządu wynosi obecnie 2,1 -2,3 mld zł.

Zdaniem zarządu propozycje fuzji ze strony konkurenta, Eurocash, powinny uwzględniać te wyceny, jeżeli mają być traktowane jako uczciwe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7668

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    17,72

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.