Ruszyły prace nad tarczą prawną
Ruszyły prace nad Tarczą prawną, która ma ułatwić firmom inwestowanie i wspierać rozwój gospodarczy po pandemii - poinformowało we wtorek Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
Jak czytamy, we wtorek odbyło się pierwsze spotkanie międzyresortowego zespołu ds. likwidowania barier administracyjnych i prawnych, który ma przygotować tzw. Tarczą prawną.
"Celem prac naszego zespołu jest przede wszystkim stworzenie otoczenia prawnego, które będzie przyjazne dla obywateli i przedsiębiorców. Chcemy, aby nasi obywatele mogli złożyć wniosek online na prostych formularzach i dzięki temu szybciej załatwić sprawy w urzędach" - powiedziała cytowana w informacji wiceminister rozwoju, pracy i technologii Anna Kornecka.
Przeczytaj także:
Dodaje, że obecnie trwają prace nad cyfryzacją niemal wszystkich postepowań z zakresu prawa budowlanego, a także nad cyfrową wersją dziennika budowy. "Pracujemy systematycznie nad publiczną dostępnością rejestrów i ewidencji tak, aby zarówno obywatele, jak i organy administracji publicznej, mieli do nich powszechny dostęp. Przyczyni się to znacznie do wyeliminowania obowiązku przedkładania oryginałów dokumentów w procedurach administracyjnych. Chcemy, aby podobne zmiany dotknęły także pozostałe dziedziny życia społecznego i gospodarczego" - podkreśliła.
Wiceminister wskazała, że przygotowywane zmiany mają ułatwić firmom inwestowanie i wspierać rozwój gospodarczy po pandemii. "Musimy likwidować bariery krępujące przedsiębiorczość, w tym nadmierną biurokrację" - zaznaczyła. Dodała, że zmiany będą wprowadzane regularnie i konsultowane z przedsiębiorcami, by zapewnić im czas na przygotowanie się. "Zbyt krótkie vacatio legis, czyli czas na dostosowanie się do zmian w prawie, to bariera w prowadzeniu biznesu i dodatkowe koszty" - powiedziała.
Przeczytaj także:
Napisano, że tryb pracy zespołu ds. likwidowania barier administracyjnych i prawnych został określony w zarządzeniu Prezesa Rady Ministrów. Raz na trzy miesiące ma on przedstawić Radzie Ministrów konkretne propozycje legislacyjne. Do 31 marca zespół ma czas na zaproponowanie pierwszych gotowych rozwiązań legislacyjnych.
Wskazano, międzyresortowy zespół ma doprowadzić do: szybszego i uproszczonego wydawania decyzji, umożliwienia składania wniosków drogą elektroniczną, upowszechnienia milczącego załatwienia sprawy, ułatwienia ponownego rozpatrywania niektórych spraw, stosowania prostych urzędowych formularzy, mniejszej liczby załączników i formalności, minimalizacji kosztów, wprowadzania bardziej przewidywalnych dla przedsiębiorców zmian w przepisach.


- 13:26 Konsumenci szukają na etykietach informacji o certyfikatach
- 13:20 Lidl, Media Expert i Euro RTV AGD wśród najaktywniejszych reklamodawców w...
- 13:02 Drobimex wchodzi na rynek z produktami wegańskimi
- 12:51 CBOS: w styczniu nieznacznie pogorszyły się nastroje na rynku pracy
- 12:42 Kolejna firma dołącza do e-Izby
- 12:35 Sphinx pod ścianą
- 12:26 Piekarnio-cukiernia GOM najemcą CH Platan
- 12:04 Ekspert: dane epidemiczne są lepsze; powoli otwierałbym drzwi różnych sektorów
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.