Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rynek AGD wart nawet 50 mld zł. Allegro liderem

Allegro zdecydowanym liderem na rynku sprzedawców RTV i AGD, chociaż wciąż ponad połowa z nas woli robić zakupy w sklepach stacjonarnych – wynika z najnowszego raportu Kearney Polish Consumer Retail Radar, dotyczącego sprzedaży RTV i AGD w Polsce.
Reklama
  • Na polskim rynku sprzedawców RTV i AGD króluje dziesięć silnych marek, które walczą o 40 – 50 mld zł wydawanych co roku przez konsumentów tej branży - wynika z raportu Kearney Polish Consumer Retail Radar.
  • Raport analizuje, jak znane sklepy, e-sklepy oraz platformy sprzedażowe RTV i AGD przyciągają klientów pod względem świadomości swojej marki, rozważania zakupu oraz zakupu.

 

Allegro liderem

Porównując sprzedawców sprzętu elektronicznego w tych kategoriach, platforma Allegro jest zdecydowanym liderem i wciąż znacznie wyprzedza swojego zagranicznego rywala Amazon. W ciągu ostatnich 10 miesięcy, 30% konsumentów deklarowało zakupy w Amazon, podczas gdy w Allegro 80%.

Z raportu wynika, iż pomimo wysokiego poziomu cyfryzacji, prawie połowa klientów nadal woli robić zakupy w sklepie stacjonarnym. Zwłaszcza jeśli chodzi o duże i drogie zakupy, takie jak telewizory, duże AGD, komputery. Rozwiązania inteligentnego domu i konsole do gier to kategorie, które z większym prawdopodobieństwem niż inne będą kupowane online.

Główne powody, dla których konsumenci nie rozważają zakupów w konkretnej sieci to: brak sklepu w pobliżu (19%), wysokie ceny (12%), brak konkretnych produktów (9%) oraz brak promocji (9%).

Młodsza grupa konsumentów problemem dla tradycyjnych sprzedawców

Co ciekawe, młodsza grupa konsumentów, w wieku 18-24 wydaje się być problemem dla tradycyjnych sprzedawców detalicznych. Dlaczego? Chociaż grupa ta wykazuje najniższy średni roczny dochód w wysokości 43 831 tys. zł, to jednocześnie zapewnia najwyższe roczne wydatki na elektronikę (~3 000 zł). Powodem numer jeden, dla którego klienci chcą wypróbować nowy sklep, jest duża liczba pozytywnych opinii klientów online (13%).

Najskuteczniejszymi kanałami dotarcia do potencjalnego klienta nadal pozostaje reklama telewizyjna (13%), a na drugim i trzecim miejscu odpowiednio porównywarki cenowe (11%) i reklamy na facebooku (10%).

- Model sprzedaży i obsługi klienta w branży elektronicznej, zarówno online, jak i offline, musi ulec zmianie i uciec od dominującej obecnie walki sprzedawców o jak najniższe ceny. – tłumaczy Maciej Gawinecki, Partner w Kearney Polska. - Cena nie może pozostać kluczowym wyróżnikiem, ponieważ klienci potrzebują przed zakupem porady, przetestowania danego modelu, możliwości zwrotu oraz leasingu. Sklepy powinny też dostosować przekaz marketingowy do młodszego klienta, co może być sposobem na zróżnicowanie rynku w sytuacji, w której większość marek dociera wyłącznie do klienta masowego.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.