Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rynek artykułów sportowych w Polsce systematycznie rośnie

Dzieje się tak przede wszystkim dzięki modzie na aktywne spędzanie wolnego czasu i prowadzenie zdrowego trybu życia - wynika z analizy PMR.
Reklama

Według szacunków PMR zawartych w najnowszym raporcie pt. "Rynek artykułów sportowych w Polsce 2014. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014-2016", rynek artykułów sportowych wzrośnie o 5,2 proc. w 2014, do czego przyczyni się efekt niskiej bazy z 2013 r., ale i zwiększona sprzedaż artykułów biegowych oraz rowerów, dla których 2014 rok może być rekordowym pod względem sprzedaży. W kolejnych latach dynamika powinna utrzymywać się na poziomie 4-5 proc.

Sprzedaż najszybciej rośnie w internecie - od stycznia do lipca 2014 Allegro zanotowało 17 proc. wzrost łącznej sprzedaży kategorii Sport i Turystyka oraz Obuwie Sportowe. Drugim najszybciej rosnącym kanałem sprzedaży są markety sportowe z liderem rynku, firmą Decathlon.

- Rozwijająca się lokalnie infrastruktura sportowa, odbywające się w kraju wielkie imprezy sportowe (np. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2012) oraz większa dostępność odzieży i sprzętu w różnych zakresach cenowych (np. w dyskontach) sprawia, że rosnąca liczba Polaków uprawia sport oraz ponosi wydatki na zakup różnego rodzaju artykułów sportowych. Bogacenie się społeczeństwa powoduje ponadto, że konsumenci poszukują bardziej technicznej odzieży, uszytej ze specjalnych materiałów, odpowiedniej do dyscypliny sportu, jaką uprawiają - komentuje Patrycja Nalepa, starszy analityk handlu w firmie PMR.

Większości Polaków nadal nie stać jednak na wydawanie dużych kwot na odzież czy sprzęt sportowy, więc najszybciej rośnie popularność stosunkowo tanich sportów, takich jak bieganie czy jazda na rowerze, które w dodatku można uprawiać przez większą część roku.

W ostatnich latach nastąpił w Polsce swoisty boom na bieganie. Według przedstawicieli branży rynek artykułów biegowych rośnie o ok. 30 proc. rocznie. Inną kategorią rosnącą w tempie dwucyfrowym są rowery, dla których 2014 rok może okazać się rekordowy pod względem sprzedaży.

Polacy chcieliby wydawać więcej pieniędzy na dobra i usługi związane z aktywnością sportową, ale powstrzymują ich względy finansowe. Jednak istnienie tej stłumionej potrzeby jest dobrym znakiem na przyszłość - wartość rynku wzrośnie wraz ze wzrostem budżetów domowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.