Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rynek centrów handlowych - potrzeba stabilizacji czy nowych inwestycji?

Jak najemcy i właściciele centrów handlowych widzą swoją sytuację w przyszłości? Jaka część biznesu będzie zależeć od sprzedaży stacjonarnej, a jaka od on-line? Co zrobić, aby przyciągnąć klientów do fizycznych placówek - nad tymi problemami zastanawiali się uczestnicy debaty „Handel w cieniu pandemii”, która odbyła się w ramach Property Forum 2021.
Reklama

- E-commerce w Wielkiej Brytanii przeżywa prawdziwy boom. To musi znaleźć swoje odbicie w działaniu centrów handlowych. Dane są jasnym sygnałem dla detalistów - muszą zmienić postawę i podejście do biznesu. Najemcy i zarządcy centrów handlowych powinni zmienić swój model działania. Sklepy powinny pójść w kierunku interaktywnych placówek, to już nie mogą być takie same miejsca, jak kilka lat temu - mówił Mark Pilkington, autor książki „Retail Therapy”.
Jego zdaniem dzisiejsi klienci chcą innych doświadczeń zakupowych. W przyszłości konsumenci będą „wciągani” w fizycznych sklepach do systemu on-line, gdzie będą mogli zrobić zakupy, ale także odkrywać marki.
- Rynek nieruchomości musi pójść w tym kierunku i pozwolić markom działać w sposób bardziej elastyczny. Centra handlowe staną się „eksploratorium” marek. Rekomenduję, aby sklepy nie służyły tylko transakcjom, ale tworzeniu wizerunku marki, jej rekomendacji. Przewagą takich miejsc nad e-sklepami będzie zarówno dobrze wyszkolony personel, jak i technologia - podsumował Mark Pilkington.

Zofia Morbiato, dyrektor generalna Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, jest zdania, że poziom obsługi to kluczowa sprawa w detalu.
- My w Polsce nie mamy dobrego doświadczenia tradycji szkolenia kupców. Aby konkurować z on-line musimy podnosić swoje kompetencje w tym zakresie - podkreśliła uczestniczka debaty.
Zofia Morbiato uważa, że duża część sprzedaży z centrów handlowych przeniesie się do internetu, ale to nie będzie dotyczyć na przykład sektora usług jak salony fryzjerskie czy centra medyczne.
- Musimy podążać za klientem, obserwować rynek. Na wyniki sprzedaży ma wpływ wiele czynników np. sektor odzieżowy jest uzależniony od tego, czy pracownicy wrócą do biur, czy będą odbywały się targi, szkolenia - zauważyła dyrektor ZPPHiU i dodała, że klienci nadal przychodzą na zakupy do galerii, ale nie są to już grupowe zakupy. Ludzie przychodzą raczej w pojedynkę i podejmują przemyślane decyzje zakupowe.

- Dużo zależy również od decyzji rządu. Jeśli zaczną się nasilać informacje ostrzegające przez rosnącą falą zachorować, to obawiający się wirusa, zostaną w domach. Wymóg okazania certyfikatu szczepienia też może być problematyczny dla retailu, czego już doświadczyły kraje na zachodzie Europy - podkreśliła Zofia Morbiato.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.