Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rynek CPaaS rośnie na fali rozwoju e-commerce

Przed rynkiem CPaaS rozpościerają się bardzo dobre perspektywy rozwoju. Głównymi stymulantami jest dynamiczny rozwój e-commerce, coraz powszechniejsze wykorzystywania rozwiązań MarTech’owych oraz cyfryzacja społeczeństwa. Szczególnie istotny jest handel online - jeden zakup generuje szereg interakcji wykorzystujących platformę CPaaS (komunikaty ze strony e-sklepu, płatności, logistyka).
Reklama
  • CPaaS (Communication Platform-as-a-Service) to rozwiązanie umożliwiające komunikacje pomiędzy firmami a ich klientami za pośrednictwem jednej dedykowanej platformy.
  • Zdobywają coraz większą popularność głównie za sprawą dynamicznego rozwoju e-commerce oraz postępującej cyfryzacji społeczeństwa.

 

Co to jest CPaaS?

CPaaS można w uproszczeniu opisać jako wyspecjalizowane rozwiązanie SaaS, które dedykowane jest stricte komunikacji na linii firma – klient. Platforma integruje i automatyzuje komunikację w ramach uzupełniających się kanałów: sms, e-mail, push oraz OTT (komunikatory typu Viber, Messenger, WhatsApp etc.), dzięki czemu jest ona uporządkowana, spójna, oraz efektywna. Platformy CPaaS oparte są na elastycznym rozwiązaniu API, które umożliwia dopasowanie usługi do potrzeb konkretnego odbiorcy bez konieczności budowania dedykowanej infrastruktury i interfejsów. 

Perspektywy rozwoju

Na rynku dominują nadal rozwiązania jednokanałowe, które w porównaniu z rozwiązaniami wielokanałowymi są mniej efektywne, gorzej konwertują, z reguły są droższe, a także bardziej skomplikowane w zarządzaniu. W związku z tym przestrzeń dla rozwoju platform CPaaS jest bardzo duża. Według danych IDC Worldwide światowy rynek CPaaS będzie rozwijał się niezwykle dynamicznie. W 2020 r. jego wartość szacowana była na 5,6 mln USD, z kolei prognozowana wartość w 2025 r. to 23,1 mln zł – oznacza to wzrost skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu CAGR na poziomie 33 proc.

Dynamiczny wzrost rynku

W ostatnich tygodniach pojawił się nowy raport Juniper Research, nt. prognoz rozwojowych rynku CPaaS. Dowiadujemy się, że jego wartość w następnym roku przekroczy 10 mld USD, przy bardzo szybkim tempie wzrostu. W obszarze CPaaS w regionie Europy Środkowo-Wschodniej liderem jest polska spółka Vercom.

W 2020 r. Vercom przejął lidera czeskiego rynku sms – ProfiSMS, a w ostatnich kilku miesiącach dokonał dwóch przejęć. Nabył 100 proc. udziałów w spółce Freshmail oraz 67,42 proc. w spółce PushPushGo. Pierwsza transakcja pozwoliła rozszerzyć bazę o ponad 6,5 tys. klientów, co niemal podwoiło liczbę obsługiwanych dotychczas użytkowników. Druga była inwestycją w nową technologię, jaką jest web push, pozyskanie know-how oraz specjalistów z tego obszaru. Przychody Grupy w latach 2005-2020 rosły w średniorocznym tempie 49 proc. Obecnie Vercom ma 11,4 tys. klientów, wśród których są m.in. takie podmioty jak: Allegro, OLX.pl, eobuwie.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA.

- Obecnie rynek Europy Środkowo-Wschodniej jest rozdrobniony i mocno lokalny, a także bardzo perspektywiczny patrząc na wciąż niską penetrację e-commerce. W najbliższym czasie spodziewamy się jego konsolidacji, w której aktywnie chcemy brać udział – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.