Rynek dóbr luksusowych może skurczyć się o 20-35 proc.

Autor: pr, dlahandlu.pl 11 maja 2020 12:05

W związku z kryzysem związanym z Covid-19, mocno ucierpi branża produktów luksusowych. W obliczu globalnego załamania gospodarczego spowodowanego licznymi ograniczeniami na kluczowych rynkach, branża luksusowa stoi przed bezprecedensowym wyzwaniem. Po spadku o około 25 procent w pierwszym kwartale 2020 r., spowolnienie w drugim kwartale powinno być mniejsze, ale prognozuje się, że rynek w 2020 roku skurczy się nawet o 20-35 procent.

W Chinach, gdzie już widać początki ożywienia gospodarczego, zachowania konsumentów potwierdzają pozycję lidera tego kraju w branży. Do 2025 roku udział Chin w rynku dóbr luksusowych wyniesie prawie 50 procent. Już widać, że podczas kryzysu wzrósł udział kanału online, a przewiduje się, że aktywność konsumentów z Chin w zakupach internetowych będzie rosnąć, osiągając 30 procent udziału w rynku w 2025 r.

Takie są kluczowe wnioski ekspertów z Bain & Company, doradcy branży dóbr luksusowych, które zostały zawarte w „Bain & Company Luxury Study 2020 Spring Update”, opublikowanym we współpracy z Fondazione Altagamma, fundacją branżową włoskich producentów dóbr luksusowych.

„Przewidujemy ożywienie na rynku dóbr luksusowych, ale cała branża ulegnie głębokiej przemianie”, powiedziała Claudia D’Arpizio, partner Bain & Company i autorka badania. „Kryzys spowodowany przez wybuch pandemii zmusi branżę do bardziej kreatywnego myślenia i jeszcze szybszego reagowania, aby sprostać nowym wymaganiom konsumentów, związanym ze zmianami w kanałach sprzedaży”.

Bain & Company szacuje, że wartość rynku osobistych dóbr luksusowych spadła o 25 procent w pierwszym kwartale roku, gdy Covid-19 rozprzestrzenił się w Azji, a następnie na całym świecie. Dobry początek roku, jaki zanotowali producenci dóbr luksusowych, we wszystkich kluczowych regionach (Chiny kontynentalne, Europa, Ameryka) został zaburzony przez wprowadzenie ograniczeń i upadek turystyki, co spotęgowało spadki w Europie. Poziom sprzedaży w Japonii i pozostałej części Azji również spadł, choć w nieco wolniejszym tempie, a nastroje konsumentów na całym świecie pozostają raczej zachowawcze.

Wprawdzie sprzedaż online okazała się odporna na skutki pandemii, ale ograniczenia sprzedaży w tradycyjnych sklepach i domach handlowych doprowadziły do gwałtownego spadku przychodów w tym kanale. Również turystyka zakupowa praktycznie zatrzymała się w skutek ograniczeń w międzynarodowych podróżach lotniczych.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6264
Ilość aktualnych ofert: 459024

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,75

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.