PARTNERZY PORTALU

Rynek dostaw jedzenia w 2025 r. osiągnie wartość ponad 10 mld zł

Autor: MK 7 czerwca 2021 09:24

Rynek dostaw jedzenia w 2025 r. osiągnie wartość ponad 10 mld zł W świadomości Polaków pizza konsekwentnie od lat zajmuje pierwsze miejsce na liście potraw zamawianych z dowozem, fot. Da Grasso

Rynek food delivery w Polsce nie zwalnia. Początkowo zmuszeni do zamawiania jedzenia online w wyniku pandemii, klienci na dobre przekonali się do tej opcji. Cały rynek dostaw jedzenia w 2020 roku urósł aż o 42%, a tendencja wzrostowa utrzymuje się – już w 2025 roku segment osiągnie wartość ponad 10 mld zł.

Jakie danie króluje wśród zamawiających z dostawą? Według najnowszego raportu Da Grasso, niezmiennie od lat jest to pizza. 

Pandemia miała znaczący wpływ na zmiany na rynku gastronomicznym, szczególnie na rozwój sektora food delivery. Wzrosły zarówno wolumen dostaw, jak i średnia wartość rachunków, aż o ponad 10% rok do roku. Da Grasso odnotowało w minionym roku 4,5 mln zrealizowanych dostaw. Z okazji 25. rocznicy założenia firmy, wraz z ARC Rynek i Opinia przeprowadziło badanie „Pizza przez pokolenia”, które analizuje między innymi segment dostaw. 

Dostawa musi być szybka

W świadomości Polaków pizza konsekwentnie od lat zajmuje pierwsze miejsce na liście potraw zamawianych z dowozem, wynika z raportu. W przeszłości była „pionierem” nowego, niespotykanego wcześniej sposobu jedzenia. Teraz uważana jest za „weterana” kategorii, mimo, iż oferta z roku na rok jest coraz bogatsza. Kluczowymi czynnikami wyboru restauracji są odległość, zapewniająca, że produkt nie wystygnie i nie straci na jakości, oraz czas dostawy. 

Co ciekawe, raport identyfikuje również nowy trend, czyli „casualową konsumpcję” pizzy. Klienci uważają, że włoski przysmak może być z powodzeniem jedzony również w biegu, w celu szybkiego zaspokojenia głodu. Przy takiej konsumpcji liczy się przede wszystkim szybkość, a lokale sieciowe z odpowiednio zorganizowanym systemem dostaw doskonale wpisują się w to oczekiwanie.

Dostawa pomogła przetrwać pandemię

Dla wielu restauratorów czynnikiem decydującym o wprowadzeniu opcji dostawy był dopiero wybuch pandemii i szereg ograniczeń w tradycyjnej działalności. Da Grasso postawiło na rozwój kanału delivery na długo przed kryzysem, a w całej sieci aż ok. 80% wszystkich zamówień stanowią te realizowane z dowozem. „Po ponad roku funkcjonowania w ścisłym reżimie sanitarnym widzimy, że obrana przez nas strategia opłaciła się. Na kanał delivery postawiliśmy już dawno i dzięki temu zarówno całe przedsiębiorstwo, jak i poszczególni franczyzobiorcy dobrze poradzili sobie w nowej rzeczywistości. Obecnie stawiamy na rozwój kanału online, gdyż to kolejny trend, którego nie można ignorować” – mówi Magdalena Parfianowicz, Kierownik Działu Franczyzy w Da Grasso.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10726
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    21,16

  • Śr

    18,39

  • Min

    13,60

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.