PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Rynek e-commerce 2020 okiem ekspertów

Autor: dlahandlu.pl 20 stycznia 2020 10:47

Rynek e-commerce 2020 okiem ekspertów fot. Jacek Zalewski, Twisto


Rok 2020 dla branży e-commerce zapowiada się bardzo dynamicznie. Zmiany wdrażane przez sklepy internetowe będą wynikały przede wszystkim z obserwowanego już od jakiegoś czasu, rosnącego zainteresowania automatyzacją procesów oraz wykorzystaniem sztucznej inteligencji – prognozuje Jacek Zalewski, Business Development Manager, Twisto.

- Technologie te będę miały realny wpływ na wiele elementów składowych biznesowych e-commerce. Począwszy od logistyki, która będzie zmagać się z potrzebą jeszcze szybszej dostawy zamówień (Same Day Delivery) oraz wygodniejszej dla klienta realizacji zwrotów. Jak wynika z corocznego raportu Koszyk Roku, badającego największe sklepy internetowe w Polsce, m.in. tylko 28 proc. przebadanych sklepów umożliwia śledzenie statusu zwrotu w czasie rzeczywistym. Pod tym kątem jest jeszcze wiele do poprawy – zauważa ekspert Twisto.
- W obszarze obsługi klienta coraz istotniejsze będzie polepszenie doznań klienta oraz optymalizacji konwersji z tego kanału. Pomoże w tym sztuczna inteligencja, która nie tylko przyspieszy i spersonalizuje kontakt z klientem, ale niejako przy okazji podsunie dedykowane produkty. Ta technologia jest również coraz szerzej wykorzystywana do wydajniejszego pozyskiwania klientów oraz precyzyjniejszego dopasowania ofert – podsumowuje Jacek Zalewski.

W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciel DHL Express. Rok 2020 to rozwój sztucznej inteligencji, focus na zmiany klimatyczne i nowe konteksty zakupowe.

– Rozwój sztucznej inteligencji w handlu online często jest utożsamiany z rozwiązaniami
z zakresu analityki big data czy business intelligence, które ułatwiają skuteczne przekonywanie klientów do siebie – zauważa Edwin Osiecki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w DHL Express – Jednak korzystanie z autonomicznych łańcuchów tworzonych na bazie istniejących danych może oznaczać nieznane uprzednio poziomy optymalizacji i przewidywania stanu zapasów i czasu dostaw.

Jest to ważne m.in. ze względu na fakt, że ponad 4/5 konsumentów na świecie uważa, że firmy powinny pomagać w poprawie stanu środowiska. Połowa z nich chciałaby, aby dostawa ich zamówienia była neutralna węglowo. Równocześnie konsumenci oczekują, że sprawność procesu zakupowego i płatności będzie kontynuowana również przy dostawie produktów. Co piąty klient online oczekuje, że zamówienie złożone w Europie znajdzie się u niego w terminie do 3 dni roboczych.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6636
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,69

  • Śr

    4,67

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.