PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Rynek fuzji i przejęć w 2018 roku – rodzimy handel konsoliduje się, wkraczają nowi gracze

Autor: dlahandlu.pl 27 grudnia 2018 10:21

Rynek fuzji i przejęć w 2018 roku – rodzimy handel konsoliduje się, wkraczają nowi gracze Fot. Shutterstock

Konsolidacja zmienia oblicze handlu nad Wisłą – udział polskich przedsiębiorców w segmencie detalicznym z roku na rok maleje. Najważniejszym wydarzeniem mijającego roku było niewątpliwe przejęcie Emperii przez litewską Maxima Grupe. Eurocash sfinalizował z kolei przejęcie Mili, a Piotr i Paweł bezskutecznie szukał inwestora strategicznego. Konsolidowali się również mniejsi, rodzimi gracze.

Wcześniej Maxima posiadała już w naszym kraju sieć Aldik. 31 sierpnia nastąpiło formalne połączenie spółki Stokrotka jako spółki przejmującej ze spółką Aldik Nova jako spółką przejmowaną. Po integracji brandów, połączona sieć będzie działać pod szyldem Stokrotka.

W grudniu br. Stokrotka przejęła z kolei koszalińską sieć Sano. Spółka została nabyta od powiązanych udziałowców. Połączenie spółek zakończy się na początku 2019 roku. Decyzje w zakresie integracji brandów zostaną podjęte na początku przyszłego roku. Sieć Sano od grudnia 2015 roku zarządzana była przez Robertasa Liudvinaviciusa. W 2014 roku spółkę Sano przejął cypryjski fundusz Miglione Investment, powiązany z Maxima Grupe. 

Litewski gracz ma silną pozycję w krajach nadbałtyckich i umacnia się na naszym rynku. Zdaniem ekspertów, Maxima wyrasta na drugiego po Eurocashu potencjalnego konsolidatora segmentu supermarketów.

Po przejęciu Sano Maxima Grupė posiada w Polsce 551 sklepów różnych formatów i wielkości. Pracuje w nich ponad 9 tys. pracowników. Łączne przychody przejętych w tym roku sieci handlowych w Polsce (Stokrotka, Aldik i Sano) w 2017 roku wyniosły ponad 720 mln euro.

Eurocash stawia kropkę nad i

W maju Grupa Eurocash podpisała umowę, która sfinalizowała przejęcie sieci Mila SA – właściciela 187 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Umowa została zawarta po otrzymaniu bezwarunkowej zgody prezesa UOKiK. Integracja sieci Mila z Grupą Eurocash może potrwać od 2 do 3 lat. 

W czerwcu Eurocash złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na koncentrację w związku z planowanym nabyciem udziałów w spółce Partner Sp. z o.o. z siedzibą w Lipnie. Spółka prowadzi 26 sklepów pod szyldem Lewiatan. Eurocash jest większościowym udziałowcem Lewiatana Holding. Sprzedającym jest Asteria Holding Sp. z o.o., której jednym z udziałowców jest Wojciech Kruszewski, wieloletni prezes Lewiatan Holding S.A.

Eurocash zdecydował się także na ruch w drugą stronę i za 110 mln zł sprzedał 100 proc. akcji spółki PayUp firmie Polskie ePłatności. PayUp od kilku lat zarządza siecią terminali POS, za pośrednictwem których realizuje proste usługi finansowe. 


  • had 2018-12-29 19:14:50

    As ja jestem po Twojej stronie. Wiem co czujesz. Mam podobnie. Niestety jest cała masa zdradzieckich minionów na usługach koncernów i mediów zagranicznych. Oni dbają, żeby nic nie przeciekało

  • As 2018-12-28 09:28:10

    Po co komentować jak cenzura nie dopuszcza niepoprawnych politycznie komentarzy a tu tylko takie pasują, gratulacje, kolejny prawy i poprawny portal, musi być niemiecki...

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,65

  • Śr

    11,86

  • Min

    7,30

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7981
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.