Rynek modowy na rozdrożu. Małe sieci walczą o przetrwanie, duże umacniają pozycję

Polskie firmy obuwnicze i odzieżowe ostatnio nie mają łatwo. Zmiany nawyków zakupowych konsumentów, przesuwanie się zakupów do internetu, zakaz handlu w niedziele, duża konkurencja, coraz wyższe oczekiwania klientów – kto nie nadąża za tymi zmianami, notuje spadki sprzedaży i rentowności. Jednak są i tacy, którzy radzą sobie świetnie.
Liderem na rynku marek odzieżowych w Polsce jest bez wątpienia LPP. Właściciel kilku rozpoznawalnych marek ( Reserved, House, Cropp, Sinsay, Mohito) na koniec 2017 roku miał 1743 sklepy, nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Rosji, Niemczech, na Ukrainie, Czechach i Słowacji, w krajach Bałtyckich, a także na Bliskim Wschodzie. W 2017 roku spółka otworzyła flagowy salon Reserved w Londynie przy największej handlowej ulicy Europy, Oxford Street.
W 2017 r. wartość sprzedaży LPP wyniosła ponad 7 mld zł. Firma ma śmiałe plany – w ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć swoje przychody o ponad połowę tak, aby w 2021 r. osiągnęły one poziom 10,5 mld zł. Jak chce to zrobić?
Przeczytaj także:
W niedawno ujawnionej strategii LPP przedstawił, iż zamierza rozwijać się oparciu o trzy podstawowe filary. Pierwszy to tzw. fashion tech, czyli wykorzystanie nowych technologii w całym łańcuchu wartości, począwszy od projektowania odzieży, poprzez logistykę, aż po wielokanałową sprzedaż i obsługę posprzedażową klientów. Drugi stanowią działania prorozwojowe, związane przede wszystkim z inwestycjami w tradycyjne salony oraz ekspansją LPP na nowe rynki. Ostatnim filarem są działania mające na celu zachowanie charakteru LPP jako polskiej firmy rodzinnej i istotnych dla niej wartości.
– Idea, która będzie nam przyświecać na najbliższe trzy lata, to rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój – mówił Marek Piechocki, prezes LPP. - Handel przechodzi dziś prawdziwą rewolucję. Dzięki fashion tech, czyli inwestycjom w nowe technologie, chcemy być beneficjentami tej rewolucji. Przykładowo, będziemy systematycznie zwiększać naszą sprzedaż w internecie tak, aby za trzy lata jej udział sięgał 20 proc. – dodaje.
Przeczytaj także:
Ale internet to nie wszystko i LPP jest tego świadomy. Już dziś w firmie nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Obecnie polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych „metek”, które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki RFID, klienci salonów LPP będą mogli m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany do ich potrzeb asortyment, uzyskać podpowiedź nt. dodatkowej oferty pasującej do przymierzanych przez nich ubrań, czy szybciej dokonać zakupu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- 4
- NASTĘPNA »
-
Rojek 2018-07-31 06:03:53
Jak widać pan Piechocki stawia przede wszystkim na rozwój. Nie przejada zysków tylko reinwestuje ciągle idąc do przodu. Z pewnością jest to jeden z czynników sukcesu jaki osiągnął.
-
jojo 2018-07-27 15:04:25
Nie od razu wielkie firmy były wielkie, też od czegoś zaczynały, LPP po prostu podejmuje dobre decyzje, dobrze inwestuje i zbiera teraz profity.
-
Tomzik 2018-07-25 16:36:42
Trzeba iść z duchem czasu. Małe sieci nie zawsze stać na inwestycje i unowocześnianie biznesu. LPP jest dobrze zarządzane, wprowadza nowe technologie, korzysta z innowacji. Dzięki temu dystansuje polską konkurencję oraz dogania zagraniczną.
- 14:30 Rodzina Mulinez, właściciele Auchan zakładają spółkę nieruchomościową Nhood
- 14:23 Diebold Nixdorf zatrudni w Katowicach blisko stu pracowników
- 13:54 Minister zdrowia: Do czwartku zostanie ogłoszona decyzja w sprawie obostrzeń
- 13:44 Konfederacja Lewiatan: Podatek od sprzedaży detalicznej muszą płacić także...
- 13:38 Sieć supermarketów Denner skorzysta z energii słonecznej z elektrowni na tamie
- 13:30 Po debiucie akcje InPostu zyskują
- 13:11 Circle K wspiera pomoc psychologiczną dla dzieci i młodzieży
- 12:57 LPP podwaja powierzchnię w Fashion Lab
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
UOKIK przebadał pieluchy dla dzieci - Pampers wypada blado
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
-
Barbora rusza z e-sklepem w Warszawie. Do maja darmowa dostawa
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
- 5 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Grodzisk), Internetowa, 40.26 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Gdańsk Jasień (Kiełpinek), Sympatyczna, 63.20 m², wynajmę mieszkanie
- Dom, Wrocław Żerniki (Fabryczna), Gromadzka, 82.20 m², sprzedam dom
- Lokal użytkowy, Gdańsk, Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, 91.50 m², sprzedam lokal użytkowy
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.