Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rynek pracownika największym wyzwaniem dla sieci handlowych

Rynek pracownika to zjawisko, z którym sieci handlowe w Polsce nie musiały się jeszcze mierzyć. Brak rąk do pracy uniemożliwia prowadzenie działalności, a bycie atrakcyjnym pracodawcą podnosi koszty.
Reklama

Pracownicy Lidl Polska kontynuują dzielenie się wrażeniami odnośnie pracy w sieci. Opowiadają o swoim rozwoju, atmosferze w pracy, jak również o benefitach i wynagrodzeniu.Kampania będzie obecna na portalach internetowych, w serwisach społecznościowych, na billboardach sklepowych i citilightach w większych miastach Polski oraz w prasie.

Przypomnijmy: Pod koniec sierpnia Biedronka ruszyła z kampanią wsperującą rekrutację. Jej celem było przekazanie informacji o warunkach zatrudnienia w firmie oraz zachęcenie potencjalnych pracowników do składania aplikacji. Biedronka podkreślała w kampanii, że oferuje pracownikom nawet 3 tys. zł wynagrodzenia.

Według ekspertyz rynkowych, aż 60 proc. dużych i średnich firm ma problemy ze znalezieniem pracowników. Silna koniunktura gospodarcza w Polsce coraz wyraźniej odbija się na rynku pracy. Rekordowo niskie bezrobocie sprawia, że coraz więcej firm nie jest w stanie zrekrutować odpowiednio wykwalifikowanych pracowników - czytamy w raporcie nternational Business Report firmy Grand Thornton.

Z kolei z danych zawartych w ósmej edycji „Barometru Rynku Pracy” Work Service wynika, że  39,3% firm będzie w najbliższych czasie rekrutować ludzi w celu zwiększenia albo utrzymania zatrudnienia. Największe plany w tym zakresie mają firmy duże, wśród których odsetek wynosi 67%. Jeśli popatrzymy na branże to przoduje sektor handlowy z wynikiem 46,5% i usługowy (43,6%).

Także sieci handlowe potwierdzają, że znalezienie pracownika staje się dla nich poważnym wyzwaniem. Dino Polska w swoim raporcie za I półrocze tego roku, wymienia wymagającą sytuację na rynku pracy jako jeden z czynników ryzyka, mogący mieć wpływ na dalszą działalność sieci.

- Malejący poziom bezrobocia w Polsce, któremu towarzyszy wysoki poziom konkurencji o pracowników sklepowych pomiędzy podmiotami działającymi w sektorze handlu detalicznego mogą skutkować zwiększoną utratą pracowników przez Grupę Dino i problemami z pozyskaniem nowych pracowników – informuje sieć w raporcie. Ponadto, wyżej wymienione czynniki mogą skutkować rosnącą presją na wzrost kosztów wynagrodzeń.

 –  Spodziewamy się, że w najbliższym czasie wynagrodzenia będą rosły szybciej niż inflacja. Dla pracodawców rynek pracy będzie wyzwaniem – ocenia Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

- Wyzwaniem na najbliższe lata dla pracodawców będzie podniesienie produktywności. My opatrzymy spokojnie w przyszłość, bo zainwestowaliśmy w technologie podwyższania produktywności i widzimy u nas dalszy potencjał. Jednak ci, którzy w tym zakresie już dotarli do granicy, mogą mieć problemy – dodał.

Produktywność na jednego pracownika w firmie Emperia wzrosła o 6 proc., z 30,4 tys. zł w czerwcu 2016 roku do 32,4 tys. zł w czerwcu 2017 roku.

W pierwszym półroczu 2017 roku koszty osobowe w sklepach wzrosły o 5 proc. rok do roku, podczas gdy płaca minimalna wzrosła o 8 proc.

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.