Rynek suplementów diety to 6,5 mld zł. Olvit chce wprowadzić aplikację

Polski Olivit zwiększył przychody o 43 proc. r/r, czyli o 10,3 mln zł do poziomu 34 mln zł i wprowadził na rynek nową markę suplementów - Osavi. W 2022 r. planuje premierę aplikacji internetowej do suplementacji.
Z danych PMR wynika 44 proc. badanych kupuje suplementy częściej niż przed pandemią, a blisko połowa – 48 proc. – chce dzięki nim wspierać odporność swojego organizmu.
Plany ekspansji Olvit zakładają rozbudowę portfolio o kolejne 20-30 produktów oraz edukację konsumentów na temat suplementów. - W tym roku planujemy udostępnić platformę online, która dopasuje niezbędne i brakujące witaminy oraz składniki diety. Pozwoli to precyzyjnie dobrać indywidualny zestaw suplementów i zadbać holistycznie o nasze zdrowie – dodaje Armand Przygodzki, prezes firmy. Olivit powstał w 2015 roku. W poznańskiej siedzibie firmy zatrudnionych jest 90 pracowników. Firma posiada sieć dystrybucyjną w Polsce składającą się z ponad 1500 partnerów biznesowych – od zielarni po największe sieci handlowe. Suplementy firmy są dziś dostępne m.in. w sklepach sieci Super-Pharm, a ich sprzedaż prowadzona jest również w sklepach online, a także na platformach Allegro i Amazon.