Rynek win musujących nadrobi wyniki w drugiej połowie roku

Autor: dlahandlu.pl 22 grudnia 2020 12:23

Według szacunków instytutu The International Wine&Spirits Research (Międzynarodowego Instytutu Badawczego Wina i Alkoholi), druga połowa 2020 roku przyniesie wzrost, który w znacznym stopniu zrekompensuje wyniki z pierwszego półrocza i ostatecznie, dla całej kategorii win z bąbelkami, obecny rok zakończy się ilościowo jedynie lekkim wahnięciem w dół (poniżej - 1,8 proc. ilościowo).

Jak zauważa Anna Kalinowska, członek zarządu i dyrektor ds. produkcji i inwestycji w Henkell Freixenet Polska, tegoroczny grudzień – z oczywistych względów - zapowiada się zupełnie inaczej niż bywało dotychczas. Ograniczona liczba kupujących w sklepach, godziny dla seniorów czy zamknięcie restauracji i hoteli to tylko niektóre z czynników,  które  nie pozostają bez wpływu na  model zakupowy ostatnich tygodni.

 - W tej nowej sytuacji jedno jest pewne: niezależnie od wszystkich okoliczności, zbliżamy się do Nowego Roku 2021, który większość z nas powita lampką wina musującego. To oznacza wzrost zainteresowania winami musującymi z różnych segmentów cenowych. Spodziewamy się, że przy braku sprzyjających okoliczności dla dużych imprez, konsumenci będą skłonni do sięgania w większym stopniu po jakościowe wina musujące – uważa Anna Kalinowska.         

Dane instytutu The International Wine&Spirits Research wskazują, że wina musujące jeszcze nie osiągnęły szczytu popularności i segment będzie się rozwijać. Potencjał jest spory, przy czym największy wzrost przewidywany jest dla kategorii cenowej premium i standard (odpowiednio o niemal 19 % i ok. 11,5 % rok do roku w ciągu najbliższych 3 lat).

Niezmiennie na topie jest prosecco – potwierdza Artur Boruta, dyrektor zarządzający w firmie Dom Wina. – Ostatnio dużym zainteresowaniem cieszy się prosecco bio, ale równie dobrze radzi sobie cava, a nawet ekonomiczne szampany - oczywiście ilościowo w nieporównywalnie mniejszym stopniu, ale już wartościowo ta przepaść się zmniejsza – mówi Artur Boruta.

Jak dodaje Jakub Nowak, prezes zarządu firmy JNT Group, w ostatnim czasie bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się też wina musujące z dodatkiem soków owocowych. - Trafiają one do młodszych konsumentów i kobiet. Ten światowy trend obserwujemy również w Polsce. Wino musujące z lekkim, owocowym smakiem jest łatwiejsze w odbiorze dla konsumentów, którzy wchodzą w tę kategorię – twierdzi Jakub Nowak.

- Konsumenci szukają zdrowszych alternatyw. Na rynku ogólnoświatowym zauważyć można już od kilku lat trend zdrowego trybu życia. Klienci wybierają alkohol, który posiada antyoksydanty i składniki mineralne, a często chcą zrezygnować z alkoholu w ogóle – zauważa Grzegorz Bartol, prezes firmy Bartex.

Miesiące obostrzeń związanych z epidemią pokazały, że w czasie kryzysu, wybieramy to, co znamy i lubimy. - Dobrze znane marki, ze względu na swoją silną pozycję na rynku, są i będą odporne.  W czasie jakiegokolwiek kryzysu – nie tylko pandemii, naturalnym mechanizmem człowieka jest powrót do tego, co znane i stale, ogólne poczucie stabilności i przywrócenie równowagi, tak więc dobrze usytuowane marki na rynku bądź te, które są tanie, będą miały przewagę – mówi Urszula Wolska z The International Wine&Spirits Research.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6812
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,99

  • Śr

    5,09

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.