Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rynek wina w 2017 przekroczył 2,5 mld zł

- W ubiegłym roku wypiliśmy wina za 2,5 mld zł. Polacy chcą żyć zdrowiej, więc zamiast wódki wolą wino. Ale wzrostu już nie napędzają dyskonty, bo ich oferta się pogorszyła - pisze Gazeta Wyborcza.
Reklama

- Szacuje się, że cały rynek wina w 2017 przekroczył 2,5 mld zł. To wzrost o mniej więcej 6 pkt proc w porównaniu z 2016r - mówi Gazecie Wyborczej Robert Ogór, prezes Ambry, największego w Polsce producenta, importera i dystrybutora win.

Jak podaje gazeta, jeszcze kilka lata temu rynek wina w Polsce napędzały dyskonty, a dokładnie Biedronka i Lidl, które mają prawie 40 proc. udziału w rynku win stołowych. Według analizy gazety coraz lepszą ofertę win mają Auchan, Intermarche, Tesco oraz sklepy specjalistyczne.

Czytaj więcej: Gazeta Wyborcza

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum