Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ryzykowna taktyka Aldi w USA. Czas na Niemcy... i Polskę?

Rynek spożywczy w Niemczech jest dziś niezwykle konkurencyjny. Aldi, Lidl, Rewe, Edeka starają się przyciągnąć klientów do swoich placówek handlowych. Każdy chce być tym, który ma najatrakcyjniejsze ceny, największy wybór lub najlepsze produkty. Aby się wyróżnić, Aldi planuje ryzykowną taktykę – ocenia Handelsblatt.
Reklama
  • Aldi Süd rozpoczął projekt pilotażowy sklepu internetowego ze świeżymi artykułami spożywczymi w USA.
  • Jeśli pilotaż się powiedzie, usługa dostawy świeżych artykułów spożywczych zamawianych online mają ruszyć w Niemczech. 
  • Aldi Süd i Aldi Nord położyły ostatnio większy nacisk na unowocześnione oddziałów i większy ich zasięg.

Konkurencja w branży spożywczej w coraz większym stopniu przenosi się do online. W e-sklepach Rewe klienci mogą kupować artykuły spożywcze i artykuły gospodarstwa domowego za minimalną wartość 50 euro, ale nawet po dziesięciu latach sieć nadal nie osiąga zysków ze swojego sklepu internetowego – ujawnia Handelsblatt.

Niemniej jednak Aldi Süd rozpoczął projekt pilotażowy sklepu internetowego ze świeżymi artykułami spożywczymi w USA.

Ogólnokrajowa sieć dostaw

Jeśli pilotaż się powiedzie, usługa dostawy świeżych artykułów spożywczych zamawianych online mają ruszyć w Niemczech w pierwszej połowie 2023 roku. W dłuższej perspektywie wszystkie oddziały mają być częścią ogólnokrajowej sieci dostaw.

Test w USA, gdzie Aldi ma 2,2 tys. sklepów w 38 stanach, wydaje się obiecujący – ocenia niemiecka sieć dyskontów.

- Teraz testujemy projekt na małej grupie konsumentów, a następnie chcemy stopniowo rozszerzać go na cały kraj - mówi cytowany przez Handelsblatt Scott Patton, szef działu zakupów.

 

 

Aldi traci pozycję w Niemczech

Aldi podejmuje ten krok pod rosnącą presją konkurencyjną ze strony Lidla. Udział Aldi w rynku niemieckim spadł z 11,5 proc. do 10,9 proc., podczas gdy udział Grupy Schwarz z markami Lidl i Kaufland zwiększył się z 16 proc. do 17 proc. Ponadto marże Aldi maleją, a Lidla rosną.

Lidl, w przeciwieństwie do Aldi, prowadzi już sklep internetowy. Na lidl.de nie ma klasycznego jedzenia. Oprócz wina, alkoholi i karmy dla zwierząt jest głównie moda, AGD i multimedia. Obroty z handlu online sięgają miliarda euro, mimo to Lidl nie odważył się jeszcze na sprzedaż świeżej żywności via internet – zwraca uwagę Handelsblatt.

Aldi Süd i Aldi Nord położyły ostatnio większy nacisk na unowocześnione oddziały i większy ich zasięg.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum