Sanacja Piotra i Pawła oczami dostawcy usług

12 września sąd w Poznaniu otworzył postępowanie sanacyjne wobec sieci Piotr i Paweł. - Naszym nadrzędnym celem jest utrzymanie pełnych zdolności operacyjnych firmy, a przede wszystkim zabezpieczenie należności wszystkich interesariuszy tj. m.in. dostawców, właścicieli nieruchomości, franczyzobiorców, instytucji finansowych i pracowników – informował zarząd Piotra i Pawła. Z perspektywy firmy dostarczającej personel zewnętrzny do obsługi sklepów Piotr i Paweł, sytuacja wygląda jednak inaczej.
Przedstawiciel firmy Fallwork wskazuje, że od dawna płynność po stronie sieci pozostawiała wiele do życzenia, jednak firma zewnętrzna ufając w uczciwe zamiary kontrahenta nie ograniczała współpracy, pomimo doniesień medialnych o problemach Piotra i Pawła. - Jakie było nasze zdziwienie, gdy dzwoniąc do działu płatności w sprawie zaległych faktur usłyszeliśmy, że od teraz nasze faktury są historią, bo Piotr i Paweł złożył wniosek o sanację. Nikt nie próbował w żaden sposób zaplanować kwestii spłat należności, zarówno zaległych, jak i tych które dopiero staną się wymagalne. Sąd Gospodarczy w Poznaniu rozpatrzył wniosek o sanację w 7 dni, pomimo wcześniej złożonych wniosków o upadłość innych wierzycieli, a dostawcom pozostało czekać i pogodzić się ze straconymi pieniędzmi - żali się Kamil Magryta, przedstawiciel Fallwork.
Magryta zwraca uwagę, że sanacja pozwala sieci "odpocząć" od długów, które zostały wygenerowane niewłaściwymi decyzjami biznesowymi i zadaje pytanie: "Czy ktoś zastanowił się jakim kosztem odbywa się sanacja? Jakie były przyczyny tej sytuacji?" - Jako przedsiębiorca od którego do ostatniego dnia Piotr i Paweł brał usługi, zlecał zadania za które nie chce teraz płacić, uważam to za skrajnie nieuczciwe. Gdy nie stać mnie na zakupy nie idę do sklepu i nie wydaje pieniędzy, których nie mam. Nie zgadzam się z takim porządkiem rzeczy i jako wierzyciel tej sieci nie będę wspierał jej w jej dalszych działaniach, bo uważam, że nie wolno żyć na kredyt ludzi uczciwych ani w kontekście prywatnym, ani biznesowym - dodaje.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Też usługodawca pip 2018-09-19 20:53:48
Ciekawe jak by tobie z portfela ubyło kilkaset tysięcy PLN jak byś wtedy chwalił pip . Rozmówca ma rację. Oszukano wiele osób. Duże firmy to wytrzymają. Małe niestety nie. Smutny koniec
-
Julek 2018-09-19 15:17:44
Nie wszystko jest fer wobec dostawców ale niech wszyscy przypomną sobie jak pchali się z towarem do sklepów PIP i tylko gratisy ,rabaty dobre ceny wszystko byle być w tych sklepach nowości na rynku tylko pchane były tu i nie jedna firma zaistniała na rynku dzięki nim A teraz jak są problemy to wszyscy święci tylko nie sieć PIP
- 19:51 Radni Strasburga chcą określać szczury i pluskwy mianem „współbiesiadników”
- 19:44 Kubuś w wersji Immuno
- 18:01 AI zbadała ruch pieszych w Warszawie - pustki w galeriach, wierni w kościołach
- 16:29 Müller: Polska z funduszy unijnych otrzyma 770 mld zł
- 15:05 Specjał z nowym oddziałem w Wągrowcu
- 15:01 Firmy Unilever i Alibaba opracowały maszynę do sortowania plastiku opartą na AI
- 14:59 Od oszczędności po mądre zarządzanie budynkiem. Co oferują zielone magazyny
- 14:55 Zielone budownictwo w sektorze nieruchomości przemysłowych nabiera znaczenia
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Magazyn, Warszawa Bielany (Radiowo), Wólczyńska 133, 123.00 m², wynajmę magazyn
- Lokal użytkowy, Warszawa Bielany (Radiowo), Wólczyńska 133, 33.53 m², wynajmę lokal użytkowy
- Magazyn, Warszawa Bielany (Radiowo), Wólczyńska 133, 316.14 m², wynajmę magazyn
- Mieszkanie, Warszawa, Ul. Lubaszki, 40.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.