ŚDM dla krakowskich restauratorów nie tak różowy
Krakowscy restauratorzy, z którymi rozmawiała PAP, ocenili, że Światowe Dni Młodzieży nie przyniosły im większych zysków. Często zwiększenie liczby gości nie przekładało się na zysk, a z powodu wyjazdu mieszkańców do niektórych lokali nie przychodziło nawet kilkadziesiąt proc. stałych klientów.
Najwięcej klientów miały te restauracje i lokale, które znajdują się na rynku starego miasta. Im dalej od rynku, tym gości było jednak mniej. Sporo osób odwiedzało też lokale gastronomiczne przy szlakach komunikacyjnych, po których poruszali się pielgrzymi, m.in. w okolicach Błoń.
Właściciel jednego z lokali usytuowanego w Sukiennicach powiedział PAP, że w porównaniu do normalnego sezonu turystycznego, miał o ok. 30 proc. klientów więcej. "Nie przełożyło się to jednak na wartość biznesu. Osoby, które przyjechały do Krakowa, przyjechały tu po strawę duchową. Nie mieli takiego budżetu, jak turysta nastawiony na konsumpcję" - powiedział.
Przeczytaj także:
Menadżerka innej restauracji usytuowanej na rynku dodała, że także u niej nie można było narzekać na brak klientów. Jak wyjaśniła, dużo miejsc w jej lokalu została zarezerwowanych jeszcze przed ŚDM, przede wszystkim na bardziej uroczyste czy oficjalne kolacje.
"Mieliśmy sporo klientów, ale nie różniło się to wyjątkowo od normalnego sezonu. Pielgrzymi zamawiali u nas głównie drobne potrawy. Zdarzało się też, że np. grupa sześcioosobowa zamawiała tylko sześć piw, i na tym kończyła" - dodała.
Przeczytaj także:
Inny właściciel lokalu usytuowanego na pl. Szczepańskim powiedział, że początek ŚDM (od soboty do wtorku) był słaby dla jego biznesu. "Później to już się rozkręciło. Wieczorami mieliśmy już dużo klientów" - zaznaczył.
Jednak wszyscy restauratorzy cieszyli się dobrą koniunkturą. Pracownicy jednego z barów przy ul. Stolarskiej, niedaleko rynku, powiedzieli PAP, że sezon ŚDM nie będzie należał do udanych dla ich lokalu.
Wskazywali, że na czas spotkania młodych z Krakowa wyjechało bardzo dużo mieszkańców. "Nie odwiedzało nas ok. 30 proc. stałych klientów, a jeżeli byli u nas pielgrzymi czy wolontariusze, to nie zamawiali dużo" - mówili. Inny właściciel lokalu, położonego na obrzeżach starego miasta, powiedział, że podczas ŚDM nie odwiedzało go nawet 80 proc. jego stałych klientów.
Według właścicieli lokali, w których serwowane były posiłki, pielgrzymi chętnie zamawiali tradycyjne polskie potrawy.
Bezsprzecznie królowały pierogi; to one smakowały uczestnikom ŚDM najbardziej. Często zamawiano też żurek i bigos. Drzwi do jednej z restauracji w okolicach rynku, serwującej polskie dania, praktycznie przez całe ŚDM się nie zamykały.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 18:00 Dzięki Inspekcji Pracy pracownicy odzyskali ponad 3,5 mln złotych
- 11:28 Mocno zdrożała kukurydza. W najbliższym czasie nie stanieje
- Sb 14:43 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 09:14 Marczuk: średnie umorzenie subwencji z Tarczy PFR 1.0 wyniesie 65 -70 proc.
- Sb 07:28 Prezes NBP: wysoki procent obrotu musi dokonywać się w gotówce
- Pt 19:58 Sanepid musiał odstąpić od kontroli resturacji działającej mimo zakazu
- Pt 17:15 Sanepid: od stycznia 6 kar na przedsiębiorców o łącznej wartości 115 tys. zł
- Pt 16:07 Pomorze idzie śladem Warmii i Mazur - nowe obostrzenia
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Castorama zamiast Tesco w Rudzie Śląskiej
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.