Seko: Najbardziej popularną rybą Polaków jest śledź
Branża rybna ma się w Polsce całkiem nieźle. Połów i produkcja sukcesywnie wzrastają, co stanowi dobre perspektywy dla rozwoju eksportu na europejskie rynki. – Konsumenci szukają oferty łączącej w sobie tradycję i nowoczesne kulinarne trendy, dlatego warto postawić na rozbudowaną ofertę – mówi Kazimierz Kustra, prezes SEKO S.A.
„Rynek Rolny – lipiec/sierpień 2018 r.” informuje, że w pierwszych 4. miesiącach 2018 roku połów ryb na Bałtyku wzrósł o 17,1 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. O prawie 10 proc. wzrosła także produkcja ryb, w tym o 13 proc. – świeżych i chłodzonych filetów, a o 8 proc. – wyrób konserw. – To bardzo pozytywna tendencja, która z pewnością będzie miała przełożenie na zwiększony eksport zagraniczny. Unia Europejska, a zwłaszcza nasi niemieccy sąsiedzi, do których trafia ponad 50% polskiego eksportu, bardzo cenią nasze ryby i chętnie po nie sięgają – komentuje Kazimierz Kustra. Co jednak ze spożyciem tego zdrowego produktu wśród Polaków?
Analiza Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej podaje, że w 2017 r. spożycie ryb morskich wśród Polaków spadło o prawie 8 proc., ale już spożycie słodkowodnych odmian wzrosło – o 6,7 proc., czyli do ok. 2,5 kg surowca na osobę. Mimo zmian naszych kulinarnych upodobań w tym zakresie nieustająco najczęściej konsumowanymi rybami wśród mieszkańców Polski wciąż są śledzie.
– To ulubiona ryba Polaków, m.in. dlatego że jest mocno zakorzeniona w tradycjach świątecznych. Pojawia się podczas różnych towarzyskich spotkań, np. urodzin, imienin, imprez w gronie przyjaciół. Sięgamy po nią także na co dzień. W tym przypadku coraz częściej staramy się eksperymentować i wybieramy śledzie w zróżnicowanym, mniej oczywistym wydaniu, np. z dodatkiem żurawiny, brzoskwini, z kolorowym pieprzem czy sweet chilli. Ta bogata oferta jest jedną z przyczyn, dlaczego spożywamy ich najwięcej ze wszystkich gatunków – mówi prezes Kustra.
Polacy nadal jednak jedzą zbyt mało ryb. Jedną z przyczyn jest fakt, że świadomość konsumencka w odniesieniu do jakości posiłków rośnie. Coraz częściej szukają produktów pozbawionych nie tylko konserwantów, wzmacniaczy smaków i substancji słodzących, ale też zaskakujących, podążających za modami kulinarnymi. A obecnie lubimy jeść lekko, zdrowo, chcemy eksperymentować, łączyć na talerzu tradycję z nowoczesnością.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Marysia 2018-08-28 11:38:56
a to jestem zaskoczona. Myślałam, że inna ryba będzie grałą pierwsze skrzypce. Mnie z rybek to chyba najbardziej smakuje dorsz. Często jak jestem nad morzem to jem i to w różnych miejscowościach. Najlepszy był w Ustce w Laguna Marine. Tam mistrzowsko przyrządzają tą rybę i jest świeża
- 09:16 KRD: Nawet 100 faktur mniej wystawiają miesięcznie firmy z sektora MŚP
- 09:06 2021 rokiem magazynów i wyzwań dla logistyki e-commerce
- 08:59 Eksperci: Negatywny wpływ COVID na rynek pracy łagodzony przez dobrze...
- 08:57 Müller: decyzja ws. obostrzeń zostanie przedstawiona w najbliższych dniach
- 08:55 Czesi wyrzucają polską żywność
- Pn 20:32 Analiza: podczas pandemii wzrósł popyt na polskie owoce w UE
- Pn 20:31 Koszalin: Prezydent miasta z inicjatywą obniżenia opłat za ogródki...
- Pn 19:04 Olga Semeniuk: Bunt firm nie spowoduje, że czas pandemii skończy się szybciej
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Lokal użytkowy, Warszawa, 57.43 m², wynajmę lokal użytkowy
- Mieszkanie, Warszawa, Cybernetyki, 24.64 m², wynajmę mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice (Śródmieście), Plac Grunwaldzki, 17.78 m², wynajmę mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław, Kościuszki, 27.63 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
4,29
-
Śr
2,75
-
Min
1,49
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.