Selgros: 2 mln zarejestrowanych klientów, 63 mln zł zysku i 1022 dostawców

- Transgourmet Polska w roku obrotowym 2019, w obliczu przemian zachodzących na krajowym rynku handlu. tj. dalszej, znaczącej ekspansji sieci dyskontowych, zmniejszeniem się ilości sklepów zajmujących się handlem żywnością, a także dużą ofensywą cenową konkurencji na rynku, uzyskała dobre wyniki generując przychody na poziomie o 107,6 mln zł wyższym niż w roku 2018 - komentuje zarząd firmy.
Podsumowując swoje inwestycje firma wspomina o nowej, mniejszej hali otwartej w 2020 r. w Siedlcach. Nowe formaty hal będą powstawać w miastach liczących ok. 100 tys. mieszkańców.
Firma zmodernizowała także halę w Bytomiu, wybudowała punkt przeładunkowy TSP przy markecie w Poznaniu oraz inwestowała w rozwój kanału horeca.
Finansowanie działalności inwestycyjnej i operacyjnej odbywało się z bieżących przepływów środków pieniężnych, z kredytu bankowego w rachunku bieżącym oraz dodatkowych transz pożyczki w wysokości 50 mln zł otrzymanej z Transgourmet Holding AG.
Wśród wyzwań spółka wymieniła m.in. trudności ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu na wszystkich szczeblach. Odpowiedzią na te problemy są wewnętrzne problemy rozwojowe. Firma wspomina również o rosnących kosztach energii elektrycznej i wzroście płacy minimalnej.
Dużym wyzwaniem spółki na następne lata mają być inwestycje w nowy centralny system informatyczny ERP-SAP, systemy CRM, nowe aplikacje wspierające procesy sprzedaży głownie w kanale horeca, food service, e-commerce oraz inwestycje w cyfryzację i automatyzację pozostałych procesów biznesowych.
Należy dodać, że bieżące wydarzenia związane z pandemią koronawirusa i obostrzeniami rządu dotyczącymi handlu mogły zweryfikować plany spółki na następne lata.
Obecnie w Polsce działa 19 hal Selgros.