Semeniuk: ponad 40 tys. firm złożyło wnioski w ramach tarczy branżowej

Autor: PAP 5 stycznia 2021 10:39

Z instrumentów tarczy branżowej korzysta już i złożyło wnioski ponad 40 tys. przedsiębiorców - powiedziała we wtorek wiceminister rozwoju, pracy i technologii Olga Semeniuk. Dodała, że na kontach firm są 172 mln zł z tarcz antykryzysowych.

Jak mówiła wiceszefowa MRPiT na antenie TVP Info, ruszyły bezpłatne szkolenia on-line dla przedsiębiorców, by mogli zdobywać informacje kiedy, jak, w jakim zakresie będą mogli z tej pomocy korzystać.

Odnosząc się do pomocy z tarczy branżowej i tarczy finansowej PFR 2.0 Semeniuk wskazała, że "na ten moment" na kontach przedsiębiorców są 172 mld zł. "Z czego ponad 30 proc. było kierowane dla handlu, ponad 20 proc. z tych środków finansowych dla przemysłu i ok. 15 proc. dla sektora budowlanego" - wymieniła.

"Z niektórych instrumentów tarczy branżowej korzysta już i złożyło wnioski ponad 40 tys. przedsiębiorców" - powiedziała Semeniuk. Według niej oznacza to, że te "instrumenty i narzędzia zostały dobrze dostosowane i dopasowane do potrzeb przedsiębiorców".

Semeniuk przypomniała, że przedsiębiorcy korzystają z tarczy branżowej od 19 grudnia 2020 r. "To ok. 4 mld zł i ok. 40 kodów PKD związanych ze spadkiem obrotów gospodarczych" - podkreśliła.

Tarcza branżowa to pakiet pomocowy dla przedsiębiorców z najbardziej zagrożonych z powodu pandemii sektorów - m.in. gastronomicznego, turystycznego, sprzedaży detalicznej. W jej ramach można skorzystać ze zwolnienia z ZUS, dodatkowego świadczenia postojowego, tzw. małej dotacji do 5 tys. zł, czy dofinansowania miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na poziomie 2 tys. zł w przeliczeniu na cały etat - zarówno dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, jak i ozusowanego zlecenia. Przewidziano też rekompensaty dla gmin w związku z utraconymi dochodami z tytułu opłaty targowej.

Tzw. tarczę finansową PFR 2.0 rząd ogłosił jesienią 2020 r. Program o wartości do 35 mld zł jest kontynuacją, z pewnymi modyfikacjami, programów dla dużych firm, mikrofirm oraz sektora MŚP ogłoszonych podczas pierwszej fali pandemii. Jego głównym celem jest pomoc przedsiębiorcom w utrzymaniu płynności i stabilności finansowej poprzez udostępnianie im finansowania na preferencyjnych warunkach, a także ochrona miejsc pracy. Wnioski o wsparcie będzie można składać w 18 bankach za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Subwencje będą wypłacane od 15 stycznia do 28 lutego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6220

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.