PARTNER PORTALU

Seniorzy analizują gazetki handlowe przed dokonaniem zakupów

Autor: MondayNews 19 czerwca 2018 09:14

Seniorzy analizują gazetki handlowe przed dokonaniem zakupów fot. MondayNews

Aż 68 proc. osób po 55. roku życia przynosi gazetki bezpośrednio ze sklepu do domu. 17 proc. zabiera je ze skrzynek pocztowych, 11 proc. – z kaletek schodowych, a 3 proc. – z wycieraczek. Ponad 70 proc. ankietowanych analizuje publikację dłużej, niż 10 minut. Aż 95 proc. respondentów zestawia ze sobą oferty kilku sieci na raz. Powyższe dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez Hiper-com Poland i zarządcę aplikacji mobilnej Blix.

Z kolei 51% konsumentów po przeczytaniu chowa gazetkę do torby na zakupy, a 34% wyrzuca do kosza. Z kolei 12% przechowuje materiały promocyjne w szafkach lub w szufladach.

Analiza wykazała, że gazetki dostępne w sklepach najłatwiej docierają do seniorów. 68% respondentów zabiera je stamtąd do domów. Jak podkreśla Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix, ta tendencja jest stała od kilku lat i nadal będzie się utrzymywać na podobnym poziomie. Szeroko ostatnio omawiana w mediach branżowych, redukcja kosztów druku i kolportażu publikacji dodatkowo wzmocni ten trend.

– Warto też zwrócić uwagę na to, że łącznie 31% ankietowanych pozyskuje gazetki bezpośrednio w miejscu zamieszkania. Skrzynki pocztowe, klatki schodowe czy wycieraczki są zawsze dostępne dla starszych osób, które poruszają się samodzielnie. Oczywiście sieci wolałyby unikać kosztów dystrybucji publikacji. Jednak patrząc na wyniki tego badania, nie zrezygnują z tej formy dostarczania swoich ofert, przynajmniej w ciągu najbliższych kilku lat – przewiduje Hubert Majkowski, Country Manager Hiper-com Polska.

Z badania wynika również, że osoby po 55. roku życia najczęściej czytają gazetki od 10 do 20 minut – 39%. Więcej czasu poświęca im 33%. Od 5 do 10 min. analizuje je 21%, a od 1 do 5 min. deklaruje 5% seniorów. Tylko 2% badanych nie potrafi określić, jak długo przegląda jedną publikację. Z reguły klienci najpierw wyszukują potrzebne im produkty, a następnie rozpatrują ich ceny. W tej grupie świadomość konsumencka jest bardzo wysoka. Papierowe wydania są dogłębnie wertowane i to często po wielokroć.

– Ponad połowa respondentów chowa gazetki do toreb, z którymi później wychodzi do sklepu. Świadczy to o tym, że papierowe publikacje pełnią dla seniorów ważną rolę, tj. list zakupowych. Mogą oni w prosty sposób zaznaczać długopisem interesujące ich promocje, a na miejscu skreślać znalezione produkty. Najważniejsza jest przy tym czytelność przekazu. Wyraźnie przedstawione oferty mogą zmniejszyć liczbę wyrzucanych materiałów do śmieci. Obecnie 34% badanych pozbywa się ich w ten sposób zaraz po przeczytaniu informacji – zaznacza ekspert z Grupy Mobilnej Qpony-Blix.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10194
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    14,55

  • Śr

    7,61

  • Min

    5,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.