PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Serwisy streamingowe napędzają sprzedaż telewizorów

Autor: dlahandlu.pl 8 czerwca 2020 12:21

W pierwszych trzech tygodniach maja TPV Technologies zanotował wzrost sprzedaży nie tylko w porównaniu z marcem czy kwietniem 2020, ale też rok do roku. Sprzedaż telewizorów wzrosła w tym okresie o 58%, a sprzętu audio o 81% rdr.

Według szacunków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej stopa bezrobocia wzrosła z 5,4% w marcu do 5,7% w kwietniu. Lepsze wyniki sprzedażowe w sektorze TV i audio to również efekt ponownego otwarcia galerii handlowych 4 maja. – Według danych agencji Cyrek Digital, od 13 marca do 3 kwietnia o 71% wzrosła wartość sprzedanego sprzętu RTV i AGD na Allegro, a samych telewizorów aż o 100% w porównaniu z analogicznym okresem w 2019 roku. Z drugiej strony wielu Polaków przed zakupem wciąż woli obejrzeć sprzęt na żywo, zwłaszcza jeśli inwestuje w droższy produkt, dlatego otwarcie galerii handlowych na początku maja przełożyło się na poprawę sprzedaży – komentuje Marcin Habzda.

Czynnikiem sprzyjającym sprzedaży telewizorów był z kolei wzrost popularności platform oferujących filmy i seriale online. - Kupujący telewizory Philips z systemem Android otrzymują bezpłatnie vouchery do wykorzystania na platformie Raten.tv – informuje Marcin Habzda.


Na 2020 rok były zaplanowane dwie duże imprezy sportowe, które zwykle zachęcają kibiców do zakupu nowych telewizorów.

– W ubiegłym roku w Polsce sprzedało się 2,1 mln telewizorów. W tym roku zakładaliśmy podobne wielkości, przy jednoczesnym wzroście wartościowym. Igrzyska Olimpijskie czy duże piłkarskie wydarzenia, takie jak EURO, to zawsze powód do optymizmu i zwiększenia planów sprzedażowych na dany rok w branży RTV. Ich odwołanie wymusza weryfikację założeń. Nasze wyniki będą nieco niższe niż planowaliśmy na 2020 rok przed wybuchem pandemii, jednak nadal możemy liczyć na wzrosty w porównaniu z 2019 rokiem – zadeklarował dyrektor zarządzający TPV Technologies Polska.
TPV Technologies ma w Gorzowie Wielkopolskim swoją jedyną fabrykę telewizorów w Europie. – Tuż po wybuchu epidemii, w związku z ograniczeniami wprowadzanymi w różnych krajach, w naszej fabryce dochodziło do krótkich przestojów oraz do spadku produkcji o około 30% w marcu. Dziś sytuacja się ustabilizowała, stąd część premier nowych modeli, które w tym roku przesuwaliśmy z wiosny na jesień, może odbyć się już w miesiącach letnich – stwierdza Marcin Habzda.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6382
Ilość aktualnych ofert: 479104

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.