PARTNER PORTALU

Sescom pracuje nad dywersyfikacją usług

Autor: dlahandlu.pl 1 lipca 2021 09:32

Sescom, spółka technologiczna, działająca głównie w obszarze usług technicznego Facility Management (FM), wypracowała w I półroczu roku obrotowego 2020/21 (październik 2020 - marzec 2021) 65,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek rok do roku o 17 proc. W analizowanym okresie firma osiągnęła 4,7 mln zł EBITDA, czyli o 25 proc. mniej rok do roku. Zysk netto wyniósł 1,8 mln zł, wobec 3,3 mln zł rok wcześniej.

Sescom wypracował w maju 2021 r. w ujęciu skonsolidowanym 10,1 mln zł sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 8 proc. oraz o 16 proc. względem kwietnia 2021 r. To kolejny po marcu i kwietniu miesiąc ze wzrostami obrotów.

- Systematycznie pracujemy nad pogłębianiem i poszerzaniem rynku oraz dywersyfikacją oferowanych usług i klientów, wykorzystując doświadczenie i zasięg oraz przestrzeń do wzrostu, jaką dają zmiany rynkowe i rozwój nowych technologii. Przykładem takiego spojrzenia jest systematyczny rozwój naszych projektów dot. wykorzystania wodoru w ogrzewnictwie i transporcie, a także rosnąca liczba pilotaży technologicznych w obszarach efektywności energetycznej czy zarządzania majątkiem obiektu. W ramach świadczonych usług wspieramy zarówno nasilające się w handlu trendy omnichannel czy automatyzacji, jak i potrzebę generowania oszczędności m.in poprzez redukcję zużycia energii czy optymalizację procesów operacyjnych i pomocniczych - komentuje Sławomir Halbryt, prezes Sescom.

W I półroczu roku obrotowego 2020/21 spółka odnotowała spadek przychodów ze sprzedaży głównie w konsekwencji ograniczeń gospodarczych związanych z sytuacją epidemiczną. Powyższe wpłynęło także na spadek zyskowności. Innymi przyczynami obniżenia skonsolidowanego zysku netto były: ujemny wynik pozostałych działań operacyjnych grupy głównie za sprawą kosztów poniesionych na prace B+R w ramach SES BI oraz strata zależnej spółki technologicznej FIXFM
w wysokości -0,3 mln zł. FIXFM pracuje nad pełną komercjalizacją aplikacji typu marketplace pozwalającą na świadczenie usług serwisowych poprzez łączenie klientów prywatnych i małych firm ze specjalistami serwisowymi. Spółka szacuje osiągnięcie progu rentowności w 2023 r.

Na koniec marca 2021 r. Sescom dysponował środkami pieniężnymi w kwocie 16,7 mln zł
w porównaniu z 17,5 mln zł na koniec września 2020 r. Wskaźnik długu netto/EBITDA na koniec marca 2021 r. wynosił -0,81, tj. stan gotówki przewyższał wartość zobowiązań finansowych spółki.

Wzrost rentowności celem

Czas pierwszego lockdownu Sescom wykorzystał, dostosowując model działania do nowej rzeczywistości i wypracowując ostateczny kształt strategii, którą opublikował we wrześniu 2020 r. Wraz z normalizacją sytuacji epidemicznej spółka doświadcza wzrostu popytu na realizowane usługi. Potwierdzają to dane za maj, kiedy w ujęciu skonsolidowanym firma wypracowała 10,1 mln zł sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 8 proc. oraz o 16 proc. względem kwietnia 2021 r. To kolejny po marcu i kwietniu miesiąc ze wzrostami przychodów.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9152
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,95

  • Śr

    3,86

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.