PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

SGGW: konsumenci nie są gotowi na wycofanie jaj klatkowych

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2020 09:06

Konsumenci deklarują, że przy zakupie jaj, ich cena ma dla nich największe znaczenie, dlatego jaja klatkowe cieszą się największym popytem - wynika z ankiety przeprowadzonej przez naukowców SGGW.

Klienci z trudem akceptują ceny jaj z tzw. chowów alternatywnych, choć i ten towar ma swoich zwolenników - takie są wyniki ankiety przeprowadzonej przez ekspertów z SGGW w Warszawie we współpracy z Krajową Izbą Producentów Drobiu i Pasz.

Naukowcy próbowali zbadać jak polscy konsumenci odbierają aktualną sytuację na rynku jaj oraz to, czy słyszeli o projekcie wycofania jaj klatkowych ze sprzedaży.

Z badania opinii wynika, że cena jaj ma dla konsumentów istotne znaczenie, ponieważ aż 63 proc. zwraca na nią uwagę przy zakupie. Znaczna większość ankietowanych (60 proc.) uważa że, jaja klatkowe mają odpowiednią cenę. Dla 21 proc. konsumentów, cena jaj klatkowych jest za wysoka.

"Te wyniki powinny być potraktowane jako ważny sygnał dla właściwej oceny popytu w perspektywie najbliższych lat" - komentuje Katarzyna Gawrońska, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz. Wiele sieci handlowych zadeklarowało, że do 2025 r. wycofa ze sprzedaży jaja klatkowe.

Przeczytaj także:

"Przedstawiciele dużych sieci handlowych coraz częściej wypowiadają się odnośnie wycofania z półek sklepowych jaj pochodzących z chowu klatkowego. Trend ten zauważyli również właściciele sklepów osiedlowych. Jednak ponad 61 proc. ankietowanych nie słyszała o projekcie całkowitego wycofania jaj klatkowych ze sprzedaży" - wyjaśniła koordynatorka projektu, prof. Monika Michalczuk z SGGW w Warszawie powołując się na wyniki badań.

Badania wykazały, że ponad połowa ankietowanych (51 proc.) opowiada się za wycofaniem ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego, nawet jeśli miałoby to wpłynąć na wzrost ich cen. Jednak pozostałe 49 proc. pytanych nadal chce zaopatrywać się w jaja z chowu klatkowego.

W przypadku jaj pochodzących z chowu alternatywnego tylko 43 proc. respondentów uważa cenę tego produktu za odpowiednią, a 55 proc. wskazuje, że jest "raczej wysoka" lub "wysoka". Ankietowani deklarują, że do nabywania jaj alternatywnych motywuje ich przekonanie o wyższej jakości produktu (39 proc.), względy smakowe (34 proc.), a kwestie etyczne są ważnym aspektem tylko dla 24 proc. konsumentów.

"Powody, które stają za decyzjami konsumentów są zaskakujące. Nabywcy jaj alternatywnych kierują się bowiem błędnym przekonaniem o tym, że jaja alternatywne są w jakimś aspekcie lepsze od klatkowych" - skomentowała prof. Michalczuk. Dyrektor Izby zauważyła, że "niski procent konsumentów kierujący się przy zakupach jaj kwestiami dobrostanu pokazuje, że dla Polaków ważne są zupełnie inne rzeczy niż dla konsumentów na zachodzie Europy".

autor: Anna Wysoczańska

awy/ skr/

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6398
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,75

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.