PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Sieć Esotiq & Henderson podwoiła sprzedaż w kanale e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 24 września 2020 09:14

Polski producent bielizny damskiej w pierwszej połowie 2020 r. wypracował 78,0 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, odnotowując 1,7 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego oraz 0,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec odpowiednio 84,4 mln zł, 2,8 mln zł oraz 0,8 mln zł odnotowanych rok wcześniej.

Kluczowe dla osiągniętych wyników okazały się redukcja kosztów oraz model i struktura sprzedaży, w szczególności sprzedaż internetowa, która w analizowanym okresie wyniosła 17,1 mln zł (wzrost o 117 proc. r/r).

W II kwartale 2020 roku, producent bielizny damskiej odnotował 39,3 mln zł skonsolidowanej sprzedaży (-12 proc. r/r), z czego segment omnichannel wygenerował 12 mln zł (203 proc. r/r). Skonsolidowana EBITDA wyniosła 7,1 mln zł (14,7 proc. r/r), EBIT 3,4 mln zł (10,5 proc. r/r) natomiast zysk netto 2,0 mln zł (5,7 proc. r/r). Wynik uzyskany na poziomie operacyjnym jest porównywalny z pierwszym półroczem 2019 r., gdyż od 2020 r. Esotiq prowadzi sprawozdawczość w MSSF 16. Powoduje to m.in. wzrost amortyzacji, gdyż czynsze płacone do galerii handlowych ujmowane są w innym miejscu bilansu (zysk netto bez MSSF 16 wyniósłby w I półroczu br. 2,4 mln zł).

Dodał, że tak dobre wyniki, nie byłyby możliwe gdyby nie lojalne klientki Esotiq (924 tys. uczestniczek Esotiq Club na koniec IH2020), które po zamknięciu sklepów stacjonarnych przeniosły zakupy do Internetu.
W ich efekcie, w okresie marzec - kwiecień 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, sprzedaż towarów w sklepie internetowym wzrosła o 208%, przy jednoczesnej obniżce kosztów działalności Grupy o ok. 50%. Istotnym komponentem były też sklepy franczyzowe, gdyż funkcjonowanie części z nich nie zostało całkowicie ograniczone w wyniku pandemii.
Prezes zarządu Esotiq & Henderson optymistycznie ocenia bieżącą sytuację gospodarczą. - Sygnały, które do nas docierają pozwalają zakładać, że rynek powoli wraca do stanu przed pandemią. Mimo pozytywnych przesłanek na bieżąco, z ogromną uwagą, monitorujemy sytuację rynkową. Nasze działania koncentrują się również na dalszym rozwoju naszego oczka w głowie, czyli kanału e-commerce oraz zabezpieczeniu i dywersyfikacji łańcucha dostaw oraz optymalizacji wielkości zamówień i zapasów towarów – mówi Adam Skrzypek.
Na koniec I półrocza powierzchnia handlowa wyniosła 18,9 tys. m2 (+1% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczy 306 salonów, w tym 238 franczyzowych.
Na poziomie jednostkowym w I półroczu 2020 Esotiq & Henderson S.A wypracował 77, 1 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 1,7 mln zł EBIT oraz 1,7 mln zł zysku netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7983

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    8,51

  • Min

    6,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.