Sieć: Intermarche powraca do zdrowszego modelu biznesowego

Sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw zamknęła trzeci kwartały 2019 roku obrotami w wysokości blisko 3,8 miliarda złotych (podobnie jak rok temu). W ostatnich miesiącach sieć otworzyła trzy stacje paliw pod szyldem Intermarché: w Działdowie, Gorzowie Wielkopolskim oraz Przemkowie, gdzie uruchomiono także przystacyjny sklep oferujący blisko 10 tysięcy artykułów.
– Wyniki, które osiągnęliśmy są efektem m.in. zmian, jakie stopniowo wprowadzamy w przypadku sieci Intermarché. Na bieżąco obserwujemy rynek i dostosowujemy się do jego dynamiki, również poprzez zamknięcia niektórych placówek i otwarcia w nowych lokalizacjach. Te działania pozwoliły nam stopniowo powrócić do zdrowszego modelu biznesowego. Otwarcia zrealizowane w poszczególnych miastach w ostatnich miesiącach są obiecujące zarówno pod kątem obrotów, jak i rentowności – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Dobre wyniki to także zasługa zaangażowania i wytężonej pracy właścicieli supermarketów oraz pracowników centrali i sklepów. Jestem przekonany, że kolejne miesiące będą również czasem wzmacniania pozycji Grupy, co pozwoli nam zamknąć 2019 wzrostem obrotów w stosunku do poprzedniego roku.
Od początku 2019 roku sieć prowadzi kampanię wokół hasła przewodniego „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Zapowiada ona całkowicie nową platformę marki Intermarché w Polsce. Kluczowe obszary, w których pozycjonowana jest obecnie sieć to przede wszystkim świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm.
Obroty sieci Bricomarche z sektora „dom i ogród”, wyniosły blisko 1,9 miliarda złotych i były wyższe o ponad 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.
W 68. supermarketach można przeglądać i nabywać asortyment online, na który składa się ponad 13 tysięcy artykułów. Dodatkowo w lutym, w wybranych miejscowościach sieć wprowadziła usługę Click&Collect, która pozwala na odbieranie towaru zamówionego przez Internet w Bricomatach. Do końca tego roku Bricomaty mają być dostępne łącznie w 10 miejscowościach.
18 września 2019 roku otwarto market w Aleksandrowie Kujawskim. Jest to 160. placówka handlowa prowadzona pod szyldem Bricomarché w Polsce.
– Konsekwentnie rozwijamy udogodnienia w zakresie usług e-commerce, z których już wkrótce będą mogli skorzystać mieszkańcy kolejnych miejscowości. Jesteśmy zadowoleni, że strategia, którą realizujemy zapewnia stały wzrost obrotów naszej sieci. Co więcej przed nami mocny kwartał jeśli chodzi o otwarcia nowych supermarketów Bricomarché jeszcze w tym roku – mówi Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna sieci Bricomarché w Polsce.
W 2018 roku sieć Intermarche skurczyła się o 22 placówki, a w 2019 o - 6 sklepów. Strata sieci w 2018 roku wyniosła ponad 78 mln zł.