Sieci cash&carry nie wierzą w siłę gazetek handlowych
Według danych ABR Sesta w 2016 roku sieci cash&carry opublikowały 523 gazetek handlowych w porównaniu do 557 gazetek w 2015 roku.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Wszystkie prezentowane sieci C&C ograniczyły liczbę gazetek. Makro zredukowało liczbę publikacji średnio o 20%, przede wszystkim ograniczając gazetki tematyczne. Eurocash C&C wydał średnio najmniej gazetek, posiadały one jednak średnio najwięcej stron – ponad 80% publikacji tej sieci to gazetki regularne. Selgros w porównaniu z 2015 rokiem, zwiększył zarówno średnią liczbę stron swoich publikacji, jak i średni czas ich obowiązywania.
Wszystkie sieci C&C przeznaczyły mniej miejsca na promocję marek własnych FMCG w gazetkach, oprócz Selgros (gdzie udział marek własnych był marginalny).
Reklama