Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sieci click&collect kluczowe dla logistyki w e-handlu

Opublikowany niedawno raport agencji badawczej Apex Insight podkreśla, że sieci click&collect – zarówno te zautomatyzowane, jak i w postaci tradycyjnych punktów odbioru – są obecnie kluczowe dla obsługi procesu logistycznego produktów zakupionych w internecie.
Reklama

Najważniejszym czynnikiem zwiększającym popyt na tego typu usługi jest dynamicznie zwiększająca się liczba paczek generowanych przez e-handel. W ciągu ostatnich 5 lat wartość zakupów internetowych na największych europejskich rynkach omawianych w raporcie uległa przynajmniej podwojeniu. W tym okresie liczba tradycyjnych placówek pocztowych istotnie spadła, a w niektórych krajach jest ich obecnie mniej niż punktów click&collect. W Wielkiej Brytanii czy Niemczech jest zdecydowanie mniej placówek i agencji pocztowych.

- Już dawno przewidzieliśmy wzrost znaczenia sieci click&collect w kontekście dostaw dla e-handlu. Kolejne raporty tylko potwierdzają to, co my wiemy od dawna – tradycyjne usługi wyraźnie tracą na popularności w związku ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. Na rynku pozostaną tylko ci operatorzy logistyczni, którzy będą w stanie zaoferować usługi spełniające bieżące potrzeby konsumentów. Automatyzacja dostaw dla e-handlu to kierunek rozwoju, który niewątpliwie będzie miał wpływ na redukcję nierentownych placówek pocztowych. Widać to na powyższym przykładzie Wielkiej Brytanii, największym i najdojrzalszym rynku e-commerce w Europie, gdzie działa już 1000 naszych Paczkomatów InPost. Oprócz Brytyjczyków, z naszego rozwiązania korzystają także Włosi i Francuzi. Intensywnie pracujemy nad rozwojem usług paczkomatowych na pozostałych rynkach – nie tylko europejskich - wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (5)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum