Sieci detaliczne chcą dostosować się do potrzeb oszczędnych klientów
81 proc. badanych szefów firm deklaruje zmianę w podejściu do zmieniających się oczekiwań konsumentów - wynika z badań PircewaterhouseCoopers*.
Reklama
Badania pokazują, że 64 proc. prezesów sieci detalicznych oraz 55 proc. producentów dóbr konsumpcyjnych uważa, że kryzys wpłynął negatywnie na zachowania konsumentów - w przyszłości będą bardziej oszczędni. Konieczne więc będzie dostosowanie się do zmieniających się potrzeb klientów. Prezesi globalnych firm, w badaniu PricewaterhouseCoopers wskazują, że najbardziej skutecznymi będą w tym zakresie zdolność do zapewnienia klientom udziału w tworzeniu produktów oraz działania biznesowe oparte na poszanowaniu zasad społecznej odpowiedzialności.
* Badanie CEO Survey przeprowadzone w 2010 r. przez PricewaterhouseCoopers na próbie 1200 menedżerów z największych firm na całym świecie
Reklama