Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sieci drogeryjne i dyskonty rosną w siłę

Według Agaty Lewandowskiej, analityka handlu detalicznego w firmie Nielsen, w ubiegłym roku najszybciej, bo o 12 proc. powiększały liczbę sklepów sieci chemiczne - czytamy w wyborczej.biz.
Reklama
Mają już 20 proc. udziałów (wartościowo) w rynku drogeryjno-chemicznym. Nowe placówki otwiera głównie Rossmann - teraz ma ok. 550 sklepów. Na koniec roku chce ich mieć 620, za trzy lata ok. tysiąca. Sektor wydaje się na tyle perspektywiczny, że własne drogerie o nazwie Hebe zaczęła otwierać także Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel Biedronki.

Coraz silniejsze są dyskonty - wzrost o 8 proc. Mają już 18,3 proc. obrotów w rynku spożywczym (w stosunku do zeszłego roku wzrost o 3,3 pkt proc.) i 14,1 proc. w chemicznym (wzrost o 2,6 pkt proc.). Tempo narzuca Biedronka - w tym roku chce powiększyć sieć o 200 placówek (obecnie ma 1650), oraz Lidl, który według serwisów branżowych chce w tym roku otworzyć ok. 70 nowych sklepów (ma ok. 400) - czytamy w wybirczej.biz.

Wzrosła też - o 5,6 proc - liczba supermarketów. Mają już 17,4 proc koszyka spożywczego i 14,6 chemicznego. Wielkie sieci wchodzą nawet w segmenty do tej pory zarezerwowane dla rodzimego handlu, np. delikatesy. Tesco uruchamia nowy format o nazwie "Tesco Supermarket", który ma być konkurencją dla Piotra i Pawła, Almy oraz Bomi.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.