PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Sieci franczyzowe obawiają się nowego podatku (pełna relacja z VIII FRSiH)

Autor: www.dlahandlu.pl 9 listopada 2015 09:42

Sieci franczyzowe obawiają się nowego podatku (pełna relacja z VIII FRSiH) VIII FRSiH, fot. PTWP

Objęcie sieci handlowych nowym podatkiem i jego wpływ na sklepy franczyzowe zdominowały dyskusję podczas panelu “Strategie w handlu detalicznym. Specjalizacja i lokalność – biznes wraca do korzeni”, który odbył się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Temat franczyzy podjęła Małgorzata Moska, wiceprezes zarządu, dyrektor handlowy, zastępca dyrektora generalnego spółki Alma Market.
- Sieć Alma widzi możliwość rozwoju we franczyzie. Naszym głównym założeniem jest odróżnienie się od innych na rynku, głównie poprzez ofertę asortymentową. Oferujemy naszym franczyzobiorcom unikalny asortyment od ok. 100 dostawców z całego świata. To bardzo dobre narzędzie do budowania marż. Naszym parterom proponujemy również szerokie portfolio marki własnej, wsparcie w wyborze lokalizacji i doborze do niej odpowiedniego asortymentu. Nie w każdym sklepie Alma będzie dokładnie taka sama oferta produktowa. Muszą się w niej znaleźć produkty lokalne, regionalne. Może to rodzić pewne problemy logistyczne, ale mamy duże doświadczenie i jesteśmy w stanie pomóc naszym franczyzobiorcom w tym zakresie – podkreśliła panelistka.
Wiceprezes sieci Alma dodała, że potencjalni franczyzobiorcy nie rozumieją, że prowadzenie delikatesów to nie to samo co prowadzenie Żabki. To pewien styl życia, umiejętność opowiadania o produkcie i ciągłe uczenie się.

- Szacujemy, że lepiej mieć 200 naprawdę dobrych placówek, niż 2 tys. słabszych w każdym miejscu Polski – zaakcentowała Małgorzata Moska.
Wojciech Kruszewski podkreślił, że Lewiatan zbudował największą sieć franczyzową w Polsce. Przyznał, że 20 lat temu spółka „szła na ilość”, ale od wielu lat odchodzi od tej idei na rzecz jakości. - Klientem docelowym sieci jest klient w promieniu danego sklepu. Każdy nasz sklep musi mieć dobrany asortyment w zależności od formatu. Lokalizujemy nasze sklepy głownie na osiedlach, w miastach, dużych wsiach. Każda placówka ma stoisko z wyrobami świeżymi z tradycyjną obsługą. Jest to trudne i dość kosztowne, gdyż generuje dodatkowe zatrudnienie – przyznał prezes Lewiatan Holding.
Robert Krzak dodał, że stoiska tradycyjne w polskich sklepach to wyjątkowe zjawisko na tle Europy. W pozostałych europejskich krajach stoiska wyglądające jak tradycyjne są samoobsługowe.


  • warius 2015-11-24 12:23:04

    No tylko że sklep sklepowi nie równy. Każdy ma inną strategię. Jedni wynajmują dwie wielkie powierzchnie, inni mają 30 mniejszych i ich już podatek nie dopadnie, mimoże płacą je na Cyprze a nie u nas (Komputronik).

  • pol 2015-11-11 17:58:28

    nieważne ale państwo POLSKIE będzie miało pieniądze

  • franek 2015-11-10 16:24:16

    więc jeśli mamy płacić to TY i pozostali PISowcy jak również wszyscy mieszkańcy zapłacicie

    3 x więcej w sklepach!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5790
Ilość aktualnych ofert: 446907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.