PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Sieci franczyzowe obawiają się nowego podatku (pełna relacja z VIII FRSiH)

Autor: www.dlahandlu.pl 9 listopada 2015 09:42

Sieci franczyzowe obawiają się nowego podatku (pełna relacja z VIII FRSiH) VIII FRSiH, fot. PTWP

Objęcie sieci handlowych nowym podatkiem i jego wpływ na sklepy franczyzowe zdominowały dyskusję podczas panelu “Strategie w handlu detalicznym. Specjalizacja i lokalność – biznes wraca do korzeni”, który odbył się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Małgorzata Moska została zapytana czy sieć Alma, która również posiada stoiska serwisowe będzie je modernizować. – Alma zawsze miała w swoich sklepach stoiska serwisowe i nie będziemy tego zmieniać. Moim zdaniem należy skupiać się na produktach, które wyróżniają sklep i w tym zakresie szkolić pracowników. Personel musi mieć wiedzę na temat tego typu produktów i umieć o nich opowiedzieć np. z jakiego regionu pochodzi dany ser, z czym go podawać. Pokazujemy w naszych sklepach lokalność zagraniczną np. wyroby producentów wytwarzających tylko dla nas. Będziemy się zatem skupiać na produktach, które odróżniają nas od konkurencji. Chcemy natomiast poprawić oznaczenia produktów bio i eko – mówiła panelistka. 

Wiceprezes Almy zaznaczyła, że jeśli chodzi o delikatesy, to jest to rynek rozwojowy w naszym kraju. Ludzie chcą się zdrowo odżywiać, szukają produktów zdrowych, ekologicznych - wyjaśniła.

Maciej Ptaszyński zapytany czy Polacy nadal kierują się głównie ceną przy wyborze sklepu odpowiedział, że jest ona ważna dla 83 proc. kupujących, ale ta tendencja spada. Cena, bliskość i jakość to są trzy czynniki, które zawsze występują jako najważniejsze kryteria. Ewentualnie ich miejsca na podium się przesuwają. - Żyjemy coraz szybciej, zwiększa się niechęć do korzystania z wielkich sklepów do których trzeba dojechać. Bliskość nabiera znaczenia strategicznego, także przez to, że mamy coraz starsze społeczeństwo. Starsze osoby wolą pójść na zakupy tam, gdzie jest blisko i taniej – wyjaśnił dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Robert Krzak dodał, że w biznesie detalicznym konkurencyjność cenowa zawsze jest niezwykle ważna. Panelista podał przykład sieci Aldi, która od kiedy weszła na rynek niemiecki jest najtańsza i każdy podmiot próbuje jej dorównać.

 Zebrani eksperci poruszyli również temat rynku pracy w handlu. Bezrobocie w tym segmencie jest bardzo niskie, a sklepom coraz trudniej znaleźć pracowników. Robert Krzak podkreślił, że handel nie jest w oczach poszukujących pracy atrakcyjnym segmentem. – Handel mało płaci i to jest fakt. Trudno wiec znaleźć dobrego, zmotywowanego pracownika. Ten problem na pewno będzie narastał – podkreślił.


  • warius 2015-11-24 12:23:04

    No tylko że sklep sklepowi nie równy. Każdy ma inną strategię. Jedni wynajmują dwie wielkie powierzchnie, inni mają 30 mniejszych i ich już podatek nie dopadnie, mimoże płacą je na Cyprze a nie u nas (Komputronik).

  • pol 2015-11-11 17:58:28

    nieważne ale państwo POLSKIE będzie miało pieniądze

  • franek 2015-11-10 16:24:16

    więc jeśli mamy płacić to TY i pozostali PISowcy jak również wszyscy mieszkańcy zapłacicie

    3 x więcej w sklepach!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5863
Ilość aktualnych ofert: 439682

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,29

  • Śr

    3,55

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.