Sieci handlowe będą sprzedawać zbędne aktywa
Wiele sieci handlowych, w tym Selgros Cash & Carry, Makro Cash & Cary, Carrefour, próbuje sprzedawać grunty inwestycyjne. Analitycy tłumaczą, że intencją wystawienia na sprzedaż działek przy istniejących sklepach może być chęć zwiększania katalogu oferowanych produktów i usług, aby przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Selgros Cash & Carry rozważa zbycie dwóch działek, w Krakowie i we Wrocławiu. Carrefour z kolei, po tym, jak ogłosił, że nie będzie budował już centrów handlowych, może wystawić wkrótce równie szeroką ofertę na rynek jak Tesco. Nie wiadomo też, co zrobi Auchan, po tym jak oficjalnie już przejmie sklepy Reala. W sektorze handlowym uchodzi za posiadacza najatrakcyjniejszych terenów pod inwestycje. Ostatnio firma kupiła grunty od Agencji Mienia Wojskowego we Wrocławiu. Za działkę o wielkości 0,5 ha zapłaciła 4,9 mln zł.
Sieci są zdeterminowane do tego, by pozbywać się zbędnych aktywów. Skutki spowolnienia gospodarczego widać w wynikach finansowych. W pierwszym półroczu sprzedaż Tesco w Polsce spadła o 6,4 proc. Carrefour już od 2010 r. notuje coraz mniejsze obroty. W ciągu dwóch lat, do 2012 r., zmniejszyły się one o prawie 500 mln zł do 7,68 mld zł. Sprzedaż gruntów to szybki sposób na ich poprawę wyników - czytamy w DGP.
Przypomnijmy, że niedawno o sprzedaży swoich nieruchomości informowało Tesco. Całkowita powierzchnia gruntów stanowiących przedmiot sprzedaży wynosi ponad 30 ha. Większość nieruchomości stanowią tereny niezabudowane sąsiadujące z obiektami Tesco.
Reklama