Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sieci handlowe muszą od nowa zdefiniować swoją strategię

Większość graczy musi zdefiniować swoją strategię. Muszą określić gdzie chcą być na tym rynku i czym chcą się wyróżnić na tle konkurencji - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.
Reklama

Jesteśmy na takim etapie rozwoju polskiego rynku, że większość graczy musi zdefiniować swoją strategię. Muszą określić gdzie chcą być na tym rynku i czym chcą się wyróżnić na tle konkurencji. W tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniu konkurencyjnym trzeba znaleźć miejsce dla siebie. To już się dzieje. Wszystko zależy od tego jaką grupę konsumentów firmy chcą ściągnąć do swoich sklepów. Niektóre sieci stawiają na ściągnięcie konsumentów zainteresowanych zakupem produktów dla dzieci, inne na konsumentów zainteresowanych chemią/detergentami i wyposażeniem dla domu, a jeszcze inni będą mocno podkreślać ofertę produktów świeżych, czy lokalnych. To wszystko zależy od oferty i tego, co sieć chce zakomunikować, aby ściągnąć klienta do swoich sklepów.
Wydaje się, że produkty świeże są bardzo popularnym pomysłem na "wyróżnienie się z tłumu". Biedronka działa w wersji fresh focus, Lidl promuje "Ryneczek Lidla" z bogatą ofertą warzyw i owoców, a Tesco od kilku miesięcy chce być bardziej "świeże" niż obaj dyskonterzy razem wzięci? Produkty świeże to już mainstream?
Produkty świeże, to produkty po które najczęściej chodzimy do sklepów. Warto zauważyć, że Polacy bardzo chętnie chodzą po tego rodzaju produkty do sklepów specjalistycznych, czy to po mięso, pieczywo, czy warzywa i owoce. To kategorie, które kupujemy nawet kilka razy w tygodniu, więc duże sieci chcą za pomocą tych produktów zwiększyć liczbę wizyt klientów w sklepach. Chcą stać się sklepami na codzienne zakupy. Świeżość jest podkreślana przez większość graczy na polskim rynku detalicznym i jest to, obok cen, drugi taki czynnik, który sieci chcą zakomunikować w przypadku swojej oferty. Cenę, jak i świeżość komunikuje większość sieci, dlatego operatorzy muszą znaleźć niszę. Dla jednych będą to produkty premium, dla innych produkty lokalne, importowane, czy towary eko i bio. Obok ceny i świeżości detaliści będą szukali sposobów odróżnienia się od konkurencji.
Czy w związku z tymi trendami widać istotny wzrost sprzedaży produktów świeżych w sieciach handlowych?
Na przestrzeni ostatniego roku świeża żywność notuję lepszą dynamikę sprzedaży od całego koszyka zarówno w hiper jak i supermarketach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.