Sieci handlowe nie mogą przełożyć kosztów energii na ceny w sklepach

Autor: portalspozywczy.pl 26 listopada 2010 11:42

Duży wpływ na to co dzieje się w gospodarce jak i handlu będzie miała sytuacja w sektorze energetycznym. Nie jestem np. pewien czy połączenie dwóch największych dystrybutorów w jeden podmiot będzie miało pozytywne skutki dla nas jako odbiorców energii. Jak wiadomo monopole generalnie nie służą gospodarce - powiedział Jean-Philippe Magré, prezesem zarządu E.Leclerc Polska.

- Najistotniejszą kwestią dla operatorów handlowych jest to, że nie mogą oni przełożyć kosztów energii na ceny w sklepach. Koszty nie są brane pod uwagę w polityce handlowej i dopiero po fakcie okazuje się jaki mają wpływ na marże. Wydatki te obniżą końcowy wynik sieci.Oczywiście korzystamy z możliwości negocjowania z operatorami i staramy się podzielić koszty na koszty samej energii i koszty jej dostaw przez dystrybutorów - dodaje prezes zarządu E.Leclerc Polska.

- Próbujemy nować nad zużyciem energii, czyli wszystkie nasze nowe sklepy, a także placówki po rebrandingu (przejęte od koncernu REWE na początku 2010 r. sklepy sieci Billa) mają ukryte bonety z mrożonkami, stosujemy kurtyny do witryn chłodniczych na noc, do drzwi w chłodniach zamontowane są systemy kontrolujące oświetlenie.
Najwięcej energii w sklepach ok. 50-60 proc. zużywane jest przez systemy chłodnicze. Niestety ostatnie przepisy wprowadzone przez UE dotyczące gazów chłodniczych nie sprzyjają oszczędności. Nowe prawo będzie obowiązywało dopiero od przyszłego roku, ale sieci musiały wziąć je pod uwagę już teraz. Niestety nowe gazy używane do chłodzenia są mniej skuteczne niż te poprzednie - mówi Jean-Philippe Magré.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,65

  • Śr

    4,27

  • Min

    3,33

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.